«کودکان و آینده» محور سخنان مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان و فرماندار نیمروز

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کودکان سرمایه‌هایی هستند که در سایه‌ی پرورش صحیح آنان جامعه‌ای مطلوب در آینده خواهیم داشت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مدیرکل کانون استان و فرماندار نیمروز برگزار شد.

معصومه هادی در ابتدای این دیدار با ذکر تاریخچه‌ای از تاسیس کانون و حمایت‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از این سازمان فرهنگی و نگاه ویژه‌ی آنان در بحث پرورش کودک و نوجوان، آن را سرمایه‌ی معنوی بزرگی برای کانون دانست و در ادامه افزود: خوشبختانه مدیریت کلان کانون هم نگاه فرهنگی عمیق و زیبایی دارد و با هوشمندی شعار «آینده را باید ساخت» را به عنوان نقشه راهی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب کرده است.

مدیرکل کانون در ادامه با بیان این نکته که: آیا می‌خواهیم در آینده شهروندانی صبور، آرام، خویشتن‌دار و با فرهنگ در کنار یکدیگر داشته باشیم یا چیزی بر خلاف آن، ادامه داد: کانون بر اساس رسالت خود و برای ساختن چنین جامعه‌ای برنامه‌های خود را آغاز کرده که برای گسترش این نگاه در شهرستان‌ها بسیار امیدوار به تعامل سازمان‎ها و نهادها، به ویژه فرمانداری‌ها، هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سفر تریلی سیار کانون به استان و امکانات آن از جمله نمایش فیلم، امکان انجام بازی‌های رایانه‌ای و همچنین بازی‌های بومی و محلی سخن گفت و افزود: هدف کانون گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و همه فعالیت‌های خود را بر این اساس برنامه‌ریزی کرده است و چنین برنامه‎های شادی‌آفرین و هیجان‎انگیزی علاوه بر ایجاد فرصت‌های برابر فرهنگی ما را در رسیدن به هدف‌مان یاری می کند.

در ادامه فرماندار نیمروز، که از اعضای قدیمی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زاهدان بود، خاطراتی از دوران حضور خود در کانون و دیدن فیلمها و پویانمایی‌های آن بیان کرد.

محمد علی قهرمانی سپس گفت: کودکان اگر آموزش لازم را ببینند در برابر بسیاری از ناهنجاری‌ها مصون خواهند بود و کانون پرورش فکری به خوبی از عهده این کار بر آمده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها از سوی مسئولان، در بخش کودک و نوجوان گام های موثری برای تضمین آینده برداشته شود.

گفتنی است این دیدار هم‌زمان با حضور تماشاخانه‌ی سیار کانون در استان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =