کارگاه قصه گویی خلاق ویژه اعضاء انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان اصفهان برگزار شد

دبیر انجمن قصه گویی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: کارگاه قصه گویی خلاق ویژه اعضاء انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان اصفهان در پنجمین جلسه انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان در روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سامی با بیان اینکه قصه گویی از کهن ترین ادبیات در جهان محسوب می شود و قصه گویی یک هنر است اظهار داشت: آنچه قصه گویی را به هنر تبدیل می کند، تخیل خلاق جاری در آن است که در قالب خلاقیت کلامی جلوه گر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با ایجاد محرک‌های طبیعی مثل قصه‌گویی و قصه‌خوانی از آغاز دوره کودکی به بچه‌ها کمک کنیم تا نسبت به شناخت محیط پیرامون خود با توجه به میزان توانایی‌شان از مفاهیم درک علمی دست یابند و با تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی آشنا شوند گفت: به کمک قصه ها می توان کودکان را با محیط اطرافشان آشنا کرد همچنین قدرت تفکر، تخیل و تمرکز آنها را وسعت داد و به رشد خلاقیت، حس زیبایی شناسی، تقویت حافظه و عزت نفس کودکان کمک کرد و ارزش های خانوادگی، دینی و اجتماعی را نیز به آنان آموزش داد.

دبیر انجمن قصه گویی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در همین راستا کارگاه قصه گویی خلاق ویژه اعضاء انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان اصفهان در پنجمین جلسه انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان در روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد گفت: این کارگاه آموزشی با هدف آموزش تکنیک هایی برای تقویت قدرت جستجوگری، تغییر زاویه دید و مشارکت مخاطبان در بازآفرینی قصه ها و به واسطه آن ایجاد تعامل بین قصه گو و مخاطب، ایجاد فضاهای خیالی متعدد برای مخاطبان برای قصه گوهای نوجوانان انجمن برگزار شد.

سامی در ادامه افزود: در این جلسه که علاوه بر اعضاء نوجوان ثابت انجمن، اعضاء جدیدی نیز حضور داشتند، قصه گویی خلاق توسط مدرسان قصه گویی آموزش داده شد و رفعت السادات خرمزاده، نفیسه نصیری و سمیرا آذری پور نیز هدایت اعضاء را به عهده داشتند.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی در ساعت اولیه صبح برگزار و در آغاز جلسه نیز مروری بر آنچه در جلسات پیشین انجمن گذشته برای اعضاء جدید بازگو شد و علاوه بر آن درباره قصه گویی خلاق نیز نظرات و پیشنهاداتی توسط اعضاء ارائه شد.

دبیر انجمن قصه گویی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه گفت: سپس اعضاء در سه گروه با راهنمایی  مدرسان خود تقسیم و کتاب گربه ها و خروس ها را که از ترجمه های سیروس طاهباز است را به صورت قصه گویی خلاق اجرا کردند.

سامی در ادامه افزود: لازم به ذکر است مهدی قربانی مدیر کل کانون پرورش فکری استان نیز در این جلسه حضور پیدا کرد و وی در ارتباط با برگزاری کارگاه های انجمن قصه گویی به لزوم تداوم این گونه انجمن ها و کارگاه های آموزشی برای رشد و شکوفایی استعدادهای برتر کانون پرورش فکری تاکید کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =