انجام فعالیت‌های بازی محور در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،به انجام فعالیت‌های بازی محور پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در یک اقدام هماهنگ با برگزاری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون در تهران، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین،به انجام فعالیت‌های بازی محور پرداختند.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج، در راستای فعالیت های بازی محور 14 دانش آموز پیش دبستانی، بازی جورچین معماری و نیز بازی های محلی انجام دادند در ضمن به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) دانش آموزان با شخصیت ایشان آشنا شدند ودر کارگاه کاردستی،گل کاغذی ساختند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزاباد چندین فعالیت بازی و یرگرمی از جملهبازی ماروپله،. فوتبال دستی،. دارت،. انجام بازی با کتاب با «اینه پیدا کن» ونیز بازی اعضا با بازی های فکری مرکز شامل. جورچین ها. طناب بازی. عروسک دارا وسارا  را برای 220 نفر از اعضای فعال و اعضای طرح کانون مدرسه انجام داد.

در هفته جشنواره اسباب بازیها مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 کانون یک تاکستان میزبان 40 نفر از اعضای کودک دختر بود بازی با اسباب بازی‌های فکری و خلاق و بازی‌های گروهی و محلی (عمو زنجیر باف و دستمال پشت )  با اشعار هماهنگ  یک روز شاد را برای این اعضا رقم زد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 قزوین، در تاریخ های 11 و 12 دی ماه دو ویژه برنامه با عنوان " دنیای شاد بازی "هم‌زمان با پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری برای 68 نفر از اعضای مرکز برگزار شد . بیان تاریخچه اسباب بازی، شعرخوانی، رونمایی از بازی های جدید مرکز، قصه گویی «عروسک قشنگ من» و انجام بازی های مختلف از جمله دوز سرعتی، بازی حافظه، من را بساز، وسطی، جورچین، ذره بین و ...  از فعالیت های این برنامه‌ها بود . همچنین اعضا مرکز در کارگاه نقاشی" عروسک دوست داشتنی من " شرکت کردند و اسباب بازی مورد علاقه خود را به تصویر کشیدند

در مرکز فرهنگی و هنری کانون شریفیه،جشن اسباب بازی‌ها با اجرای چند بازی گروهی و بازی‌های بومی –محلی برگزار شد.

در مرکز فرهنگی و هنری محمدیه، با حضور بیش از 80 عضو دختر و پسر در روزهای 7 و 8 دی، اعضا با اسباب بازی های خود بازی کردند، اسباب بازی ساختند و وسایل بازی خود را به یکدیگر امانت دادند و در پایان برای وسایل بازی خود (عروسک‌ها و ماشین‌هایشان) نامه نوشتند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 کانون آبیک، در تاریخ 12 دی و هم‌زمان با هفته  برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی، برنامه‌های مختلفی برای اعضای خود اجرا کرد. مراسم رونمایی از اسباب بازی های جدید مرکز با حضور 40 نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار شد. این اعضا پس از رونمایی در قالب گروه های کوچک و با توضیحات مربیان مرکز، با این اسباب بازی های جدید بازی کردند.  هم‌چنین اعضا در روزهای 11 و 12 دی، در کارگاه هنری شرکت کردند و اسباب بازی محبوب شان را کشیدند.  و در کارگاه ادبی از زبان یک اسباب بازی در ویترین یک مغازه اسباب بازی فروشی دل‌نوشته نوشتند. ساخت اسباب بازی های ساده با کاغذ و تا،  معرفی بازی های خلاق که توسط مربیان مرکز طراحی شده اند از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود.  اختصاص فضای مناسب در سالن برای قرار گرفتن اسباب بازی و بازی های طراحی شده توسط مربیان  و اعضا و معرفی این بخش به اعضا از دیگر فعالیت‌های مرکز بود.در

در مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون تاکستان،به مناسبت جشنواره اسباب بازی با شعار "تمرین زندگی" با دعوت از مدرسه برنامه های مرتبط با این جشنواره انجام شد.    

با استفاده از ابزار بازی های فکری (جورچین،ذره بین ،دست به دست).ابتدا روش بازی ها توسط مربی برای اعضا توضیح داده شد.سپس اعضا به صورت گروهی تقسیم بندی شدند و و این بازی ها به صورت مسابقه بین آنها اجرا شد .و در نهایت اعضای برنده مورد تشویق قرار گرفتند.

مرکز فرهنگی هنری ضیاآّباد، به مناسبت پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با محوریت "تمرین زندگی" با حضور 30 نفر از دانش آموزان طرح کانون مدرسه (دبستان دخترانه سمیه) و با هدف ارتقای سطح دانش بازی و سرگرمی های سازنده  و ایجاد بستری مناسب برای ترویج و توسعه اسباب بازی‌هایی که در آن تقویت حافظه و  اعتماد به نفس در کودکان، مهارت دست‌ها و تمرکز در مخاطبین را افزایش می دهد، سه محصول از" اسباب بازی‌های کانونی" معرفی کرد که در ادامه دانش آموزان به صورت گروهی و فردی فعالیت بازی سرگرمی را انجام دادند.

در مرکز فرهنگی و هنری بویین‌زهرا، با حضور 30 دانش‌آموز بازی های فکری  در مرکز انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =