کد خبر: 294749
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
پایان داوری مهرواره استانی شعر آفرینش

طی فراخوانی از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کشوردر آبان ماه ۹۸ آثار اعضای فعال انجمن های شعر استان، جمع آوری و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، محبوبه بزم آرا کارشناس مسئول آفرینش های ادبی در توضیح این خبر افزود: با ارسال فراخوان به مراکز فرهنگی هنری، آثار اعضای نوجوان انجمن‌های آفتاب مشهد و مهتاب شهرستان‌های سبزوار، قوچان، تربت حیدریه، گناباد و نیشابور که در حوزه شعر فعال هستند؛ جمع‌آوری شد.

طی این فراخوان تعداد ۱۲۳ اثر از ۴۱ عضو نوجوان به دبیرخانه استانی مهرواره ارسال شد.

پس از بررسی آثار درکمیته داوران متشکل از محبوبه بزم آرا، مهدی رمضانی و هانیه سلامی راد تعداد ۶۰ اثر از ۲۰ عضو به عنوان آثار انتخابی و برگزیدگان استان، به مرحله‌ی کشوری مهرواره راه یافتند.

 کارشناس مسئول ادبی استان با اشاره به اینکه دومین مهرواره کشوری شعر آفرینش در اسفندماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد گفت: سال گذشته استان خراسان رضوی با ۹ برگزیده بیشترین راه یافته به مرحله کشوری شعر آفرینش را دارا بود که دلیل آن را می توان پیشینه غنی شعر خراسان، تخصص و تلاش مربیان و همچنین بهره‌مندی از استادان و شاعران مطرح کشور، به عنوان کارشناس میهمان انجمن‌ها دانست.

وی افزود: «مهرواره‌ها» همنشینی اعضای برگزیده کانون و فرصتی برای تبادل تجربه‌های نوجوانی و یادگیری گروهی و مشاهده مشارکتی‌ست. اعضای برگزیده نوجوان و ارشد کانون که از دل کارگاه‌های متنوع ادبی و هنری برخاسته‌اند، در این رویداد غیررقابتی گرد هم می‌آیند و آثار خلاق خود را ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =