دوره آموزش سفالگری با چرخ ویژه مربیان هنری کانون پرورش اصفهان برگزار شد

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: دوره آموزش سفالگری با چرخ با حضور 28 نفر مربی هنری کانون پرورش فکری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 دی ماه در کانون پرورش فکری اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، عطیه آقا حسینی با بیان اینکه هنر سفالگری این قابلیت را دارد که با یک متریال ساده (گِل)، آثار هنری و خلاقانه بیشماری را ایجاد کرد اظهار داشت: گِل این قابلیت را به فرد سفالگر می دهد که بتواند آن را به هر حالتی که دوست دارد در بیاورد و از این طریق ظروف و حجم های فوق العاده ای بسازد که در هیچ کجا عین آن را ندیده و این خود مزیتی است که هیچ ماده ای دیگری جز گِل سفالگری به ما این امکان را نمی دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه این هنر فرصت رشد و خلاقیت را به افراد به خصوص کودکان و نوجوانان می دهد گفت: کانون پرورش فکری نیز این دوره آموزشی را با رویکرد ارتقاء توانمندی مربیان هنری و در راستای جذب اعضاء نوجوان کانون برگزار کرد.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: آموزش این دوره نیز توسط سرکار خانم زهرا رسول زاده انجام شد که ضمن آموزش های سفالگری نحوه استفاده از چرخ و تاکید بر نقش چرخ سفالگری در ارتقاء مهارت های فیزیولوژیکی اعضاء نوجوان نیز به حاضران آموزش داد.

عطیه آقا حسینی در ادامه گفت: میزان خلاقیت در کار چرخ سفالگری کمتر از سفالگری با دست است و ضروری است هر دو در کنار هم اجرا شود.

وی ادامه داد: آموزش ساخت استوانه کاسه کوزه و ظرف در دار روش تهیه گل سلولزی و... از جمله مهارت های آموزشی این دوره بود.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: دوره آموزش سفالگری با چرخ با حضور 28 نفر مربی هنری کانون پرورش فکری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 دی ماه در کانون پرورش فکری اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =