خانواده ادبیات کودک، سوگوار حسن سالاری است

خانواده ادبیات کودک و نوجوان در غم از دست دادن نویسنده، مترجم و پژوهشگر نام‌آشنای حوزه علوم و فنون حسن سالاری سوگوار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زنده‌یاد حسن سالاری روز ۱۹ دی ۱۳۹۸ در سانحه اتوبوس در جاده سوادکوه دار فانی را وداع گفت.

او در طی بیش از دو دهه فعالیت در عرصه علمی و فرهنگی در جشنواره‌های گوناگون برنده جوایز متعددی شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه کتاب فصل، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد و جایزه قلم پرنده جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

حسن سالاری صاحب بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب تالیفی و ترجمه و صدها مقاله در عرصه کودکان و نوجوانان است. زنده‌یاد سالاری مدیریت سایت جزیره دانش را نیز بر عهده داشت.

او همچنین عضو شورای غیرداستانی و شورای بررسی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

زنده‌یاد سالاری در سال ۱۳۹۳ دو کتاب علمی با عنوان‌های «انرژی باد» و «انرژی خورشیدی» از مجموعه «گفت‌وگو در باره‌ی انرژی» را ترجمه کرد که از سوی کانون منتشر شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگذشت این نویسنده، مترجم و پژوهشگر فعال کودک و نوجوان را به خانواده وی و جامعه علمی فرهنگی کشور تسلیت می‌گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =