کارگاه آموزش مباحث مربوط به میراث فرهنگی ویژه مربیان فرهنگی کانون پرورش اصفهان برگزار شد

دوره آموزش مباحث میراث فرهنگی وچگونگی برنامه ریزی هایی جهت اجرای فعالیت هایی برای آشنایی هرچه بیشتر اعضاء کانون پرورش فکری با حضور مربیان فرهنگی و مسئولان کانون پرورش روز دوشنبه 23 دی ماه در کانون پرورش فکری اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان ،میراث فرهنگی همچون آیینه‌ای است که جوامع، در مسیر پرتردد و پرحادثه که به پیشرفت و توسعه ختم می‌شود باید نیم‌نگاهی به آن داشته باشند.

میراث فرهنگی آداب و رسوم گذشتگان یک منطقه و کشور را به ما بازگو می کند و انسان با شناسایی آن به مجموعه ای از آیین ها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی یک جامعه پی می برد. این آثار سرمایه یک کشور محسوب می شوند که در گذر زمان دست به دست شده و اکنون در اختیار ما قرار گرفته است. میراث فرهنگی اگر ارزشمند نبود به طور قطع و یقین طی سال ها و قرون متمادی از بین می رفت بنابراین، این آثار برای همه نسل ها ارزشمند بوده و انسان ها آن را برای آیندگان نگه داری کردند تا به ما رسیده است.

در همین راستا و با توجه به اینکه یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش نسل های آینده و همچنین انتقال درست و صحیح مباحث میراث فرهنگی ملموس و ناملوس به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم است کانون پرورش فکری این دوره آموزشی را با رویکرد ارتقاء توانمندی مربیان فرهنگی در راستای شناسایی واستفاده از ظرفیت های بی نظیرمیراث فرهنگی استان اصفهان برای مربیان فرهنگی و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری برگزار کرد.

آموزش تعریف و ضرورت آشنایی با انواع میراث فرهنگی، آشنایی با اقوام و فرهنگ ها، میراث فرهنگی مشترک ایران و کشورهای منطقه، اهمیت و راه های حفظ میراث فرهنگی، تهدیدها و مخاطرات میراث فرهنگی، نقش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در پاسداشت میراث فرهنگی، بهره گیری از ظرفیت فعالیت های کانون برای معرفی میراث فرهنگی به کودکان و نوجوانان، آشنایی با روش های خلاق در حوزه میراث فرهنگی، بررسی تجربه های داخلی و خارجی در زمینه میراث فرهنگیری، از جمله سر فصل های محتوایی دوره مذکور بود.

در پایان کارگاه مربیان از نمایشگاه هشت بهشت همراه با مدرس دوره بازدید کردند و از راهنمایی های وی در جهت ارتقاء فعالیت های حوزه میراث فرهنگی بهرمند شدند.

این کارگاه آموزشی روز دوشنبه 23 دی ماه و با تدریس جناب آقای دکتر محمدحسین ریاحی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برگزار شد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =