نشست کارگروه بزرگداشت دهه فجر ویژه کودک و نوجوان درکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اصفهان برگزار شد

کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان گفت:اولین نشست کارگروه بزرگداشت دهه فجر ویژه کودک و نوجوان روز سه شنبه 24 دی ماه جهت برنامه ریزی مراسم های ایام الله دهه فجر به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، فلورا افشار زاده با بیان این خبر اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد بزرگداشت دهه فجر کارگروه بزرگداشت دهه فجر ویژه کودک و نوجوان با دبیری کانون پرورش فکری برگزار می شود و در همین راستا نیز اولین نشست جهت برگزاری هرچه باشکوهتر چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور مهدی قربانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، محمدعلی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، بسیج جامعه زنان و... به میزبانی کانون پرورش فکری روز سه شنبه در محل کانون استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه موضوع امید بخشی و خلاقیت در برنامه های کانون پرورش فکری برای گرامیداشت دهه فجر به صورت ویژه مورد توجه قرار دارد و این برنامه ها در 60 مرکز کانون پرورش فکری در ایام الله دهه فجر اجرا می شوند گفت:محوریت برنامه های کانون پرورش فکری در دهه فجر تبیین گام دوم انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و یک سال گذشته با محوریت بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.

مهدی قربانی در ادامه با بیان اینکه برنامه هایی که در ستاد اداره کل کانون پرورش فکری استان برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر برنامه ریزی شده است تحت عنوان "انقلاب امید و آینده" نام گذاری شده اند و تمرکز برنامه ها بیشتر در مناطق محروم استان است که توسط اعزام گروه هایی به مناطق محروم این ویژه برنامه ها اجرا می شوند افزود: این برنامه ها در قالب جشن ها وویژه برنامه های انقلاب و نیزاجرای پنجمین دوره برنامه استانی پیک امید در راستای طرح امداد فرهنگی در مدارس و مراکز کانون پرورش فکری مناطق محروم برگزار می شوند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های فرهنگی و هنری ،اجرای مسابقات ، پخش فیلم و بزرگداشت شهدا از جمله برنامه هایی هستند که توسط گروه های  اعضاء و مربیان کانون پرورش فکری  در مناطق محروم برای کودکان و نوجوانان اجرا می شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه نشست با بیان اینکه در سال جاری برای اعضاء فراگیر   نیز به صورت ویژه در برنامه های دهه فجر برنامه ریزی شده است،گفت: برنامه های مختلفی برای این عزیزان در دهه فجر اجرا می شود و از بیست کتاب حسی و لمسی ویژه نابینایان نیز طی مراسمی در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اصفهان رونمایی می شود.

مهدی قربانی در ادامه خاطر نشان شد: مهرواره شعر و داستان" انقلاب، ایستادگی و اقتدار" نیز با محوریت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ویژه نوجوانان و جوانان در سراسر استان برگزار می شودو انجمن قصه گویان مربیان پیش دبستانی نیز با هدف ترویج قصه گویی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه افزود: برنامه دوپنجره نیز با شرکت نویسنده کتاب های کودک و نوجوان  با حضور اعضاء کانون پرورش فکری در مناطق محروم در این ایام برگزار می شود.

مهدی قربانی در ادامه با بیان اینکه اولین نشست از سلسله نشست های گفتمان نوجوان باعنوان "قاب اندیشه"وبا هدف معرفت افزایی نیز در دهه فجر برگزار می شود یادآور شد: این برنامه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر برپایی کرسی های آزاد اندیشی  برگزار شود .اولین جلسه این نشست در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش  برای اولین بار در استان برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته غرفه نقاشی در روز 22 بهمن در میدان امام خمینی(ره) اصفهان با موضوع انقلاب اسلامی برپا می شود افزود: مهرواره عکاسی ویژه اعضاء انجمن های هنری کانون های پرورش فکری نیز امسال به ویژه برنامه های دهه فجر کانون اضافه شده است که در این برنامه افراد با شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و عکاسی از این مراسم در این مسابقه شرکت کرده وآثار آنان توسط هیئت داوران بررسی و از نفرات برتر تقدیر  می شود.

مهدی قربانی ادامه داد: نمایشگاه وطن و سرزمین و پرچم که شامل آثار شرکت کنندگان در همایشی با همین عنوان است نیز در دهه فجر و در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اصفهان برپا می شود.و مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره دوسالانه نقاشی بین المللی اعضاء کانون پرورش نیز در دهه فجر در محل استانداری برگزار می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در سطح مربیان نیز مسابقه کتابخوانی برگزار می گردد که در این مسابقه کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» که از آثار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انتخاب شده  برای مراکز کانون پرورش فکری ارسال می شود.

 دیدار با امام جمعه اصفهان، بازدید از خانه مشروطیت، دیدار با پیشگامان انقلاب نیز بخش دیگری از برنامه هایی است که برای اعضاء کانون پرورش فکری در دهه فجر برگزار می شود.

مهدی قربانی در ادامه خاطر نشان شد: در اجرای این برنامه ها از ظرفیت های ادارات آموزش و پرورش، خیریه ها و دیگر نهادها نیز استفاده می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه خاطرات و دستاوردهای چهل و یک ساله انقلاب اسلامی باید برای مردم به خصوص برای کودکان و نوجوانان بیان شود اظهار داشت: در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مستشاران آمریکایی آنقدر وقیح بودند که با استفاده از قانون کاپیتالاسیون به مردم ایران توهین می کردند ولی اکنون ایران اسلامی به درجه ای از پیشرفت و استقلال رسیده اند که پایگاه های آمریکایی را مورد هدف قرار می دهند و آنان را وادار به عقب نشینی کرده اند و آنها ترسیده اند و از مواضع خود عقب نشنینی کرده اند.

محمد علی احمدی نیز خاطر نشان شد: باید به گونه ای عمل شود که کودکان و نوجوانان در ایام الله دهه فجر بسیار باشور نشاط در برنامه ها شرکت کنند و از  آنان نیز در اجرای این برنامه ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود .

وی در ادامه نشست نیز به بخشی از برنامه هایی که برای گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر برنامه ریزی شده اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس، مراکز علمی و مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز 12 بهمن ماه و همزمان با آغاز دهه فجر که با حضور 90 نفر از مدیران و مسئولان ارشد استان اجرا می شود و همچنین ویژه برنامه ای که در صبح روز 12 بهمن ماه در گلستان شهداء اصفهان همراه با عطر افشانی مزارشهداء همراه با حرکت کاروان هایی از ورزشکاران و اقشار مختلف از سراسر اصفهان به سمت گلستان شهداء آغاز می شود و سرودهای انقلابی نیز در میادین عمومی شهر توسط گروه های سرود اجرا می شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دیدار با جانبازان نیز روز 17 بهمن ماه در آسایشگاه جانبازان همراه با ویژه برنامه هایی در جهت تجلیل از این بزرگواران برگزار می شود و در روز 19 بهمن ماه نیز به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) ویژه برنامه ای جهت تجلیل از مادران و همسران جانبازان و شهداء هشت سال دفاع مقدس اجرا می شود.

محمدعلی احمدی در ادامه خاطر نشان شد: "غرفه بزرگ پهلوانان نمی میرند "در شهر اصفهان با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی برپا می شود و قرار است که در این غرفه برای کودکان و نوجوانان و جوانان با اجرای برنامه های مختلف و مسابقات متعدد در رده های سنی به تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته شود.

وی ادامه داد:نمایشگاهی نیز با عنوان" شصت هفتادی" ویژه جوانان همراه برنامه های متنوع و نمایشگاهی نیز با عنوان "پیشتازان و پیشگامان انقلاب "ویژه بزرگسالانی که در ایام انقلاب اسلامی حضور داشتند در شهر اصفهان برپا می شود.

کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در پایان افزود: در این جلسه نیز نمایندگان دیگر دستگاه ها و نهادها نیز به برنامه هایی که قرار است در این ایام اجرا کنند اشاره نمودند و آن را تشریح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =