تحسین توانمندی‌های کانون سیستان و بلوچستان در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مخاطبان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: فراهم کردن زمینه‌ی آشنایی کودکان با حقوق فردی و اجتماعی خود می‌تواند از وقوع بسیاری از مشکلات پیشگیری کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون با معاون فرهنگی دادگستری استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معصومه هادی با بیان این نکته که: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شریک فرهنگی همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است، گفت: رسالت ما پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و در این راه از رهنمودهای صاحب‌نظران استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تعامل دستگاه‌ها و مشارکت آنان در این امر می‌تواند زمینه را برای ساختن جامعه‌ای پویا همراه با شهروندانی مطلوب، اندیشه‌ورز و قانون‌مدار فراهم کند.

مدیرکل کانون سپس با اشاره به نقش مهم دادگستری در ساختن چنین آینده‌ای گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات «آگاهی نداشتن از حقوق فردی و اجتماعی» است که بسیاری از کودکان ما و خانواده‌های آنان با این حقوق آشنایی ندارند و ما در مجموعه‌ی کانون آمادگی داریم تا با کمک کارشناسان دادگستری زمینه‌ی آین آگاهی را فراهم کنیم و با برگزاری کارگاه‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی گام مهمی در این زمینه برداریم.

هادی در پایان از همکاری‌های کانون و بخش فرهنگی دادگستری، در زمینه‌ی انجام فعالیت‌های گوناگون کانون برای فرزندان کارکنان دادگستری، نام برد و افزود: اهتمام شما و مجموعه‌ی دادگستری برای پرورش کودکان نشان از دغدغه‌ی ارزشمندی دارد تا کودکان با آمادگی بیشتری برای آینده آماده شوند.

گفتنی است در ادامه معاون فرهنگی دادگستری استان با ذکر این نکته که: کودکان دارای روحیه‌ی لطیفی هستند که باید از آن مراقبت کرد، افزود: همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی فرهنگی فعالیت می‌کنند باید با یک‌دیگر هماهنگ باشند و کارها را به صورت مشارکتی انجام دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی سپس عنوان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌ی فرهنگ یکی از ضرورت‌ها و سنگ بنای این فعالیت‌هاست که باید به طور دقیق انجام گیرد.

نجفی در پایان ضمن تمجید از فعالیت‌های کانون پرورش فکری گفت: همه‌ی ما از توانمندی‌های کانون آگاهی داریم و ما در مجموعه‌ی دادگستری فعالیت‌هایی را برای آموزش خانواده‌ها آغاز کرده‌ایم که بسیار نیازمند کمک کانون پرورش فکری هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =