محفل شعر «نگین سلیمانی» در کرمانشاه برگزار شد

محفل شعر «نگین سلیمانی» به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی امروز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ و در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه، محفل شعر "نگین سلیمانی"، به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی، در سالن نمایش مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ کانون پرورش فکری، کرمانشاه برگزار شد.

محفل شعر "نگین سلیمانی"، از ساعت ۹صبح امروز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ آغاز شد و شاعران کودک و نوجوان و همچنین تعدادی از شاعران نام‌آشنای استان کرمانشاه به خواندن سروده‌های ادبی خود پیرامون شهادت سردار سلیمانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم ادبی، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در سخنانی، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، این شهید سرافراز اسلام و ایران را یکی از والاترین  الگوهای انسانی و نماد زیبای از خودگذشتگی معرفی کرد و افزود: این گونه انسان‌های بزرگ و فداکار باید به کودکان‌ونوجوانان معرفی شوند تا راه و یاد این شهیدان ادامه یابد.

فتاحی برگزاری محفل ادبی نگین سلیمانی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای آشنایی کودکان با دلاورمردی‌ها و رشادت‌های شهید سردار سلیمانی عنوان و اظهار امیدواری کرد معرفی شهیدانی که مخلصانه جان خود را در دفاع از خاک میهن فدا کرده‌اند، به آشنایی بیشتر کودکان‌ونوجوانان با آموزه‌های دینی و انقلابی منجر شود.

در ادامه برنامه، تنی چند از شاعران مطرح استان، هم‌چون: منوچهر پروینی، علی سهامی، رضا حساس، مریم رستمی، علی ابراهیمی، فرهاد مرادی،...و همچنین تعدادی از اعضای شاعر کودک‌ونوجوان از مراکز مختلف کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه اشعار و دل‌نوشته‌های خود را در سوگ شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خواندند.

موضوع‌های این برنامه ادبی شامل: انتقام سخت، ما همه قاسم سلیمانی هستیم، حماسه سردار، نگین سلیمانی و علمدار کربلا،...بود که از ۱۰۰ اثر ارسالی به این محفل ۲۰ اثر انتخاب شد.

 در پایان این مراسم، از برگزیدگان با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

این محفل شعر از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و سازمان بسیج فرهنگیان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =