داوران جشنواره  استانی طنز ادبی قندآب ویژه استان قم تعیین شدند

با مشخص شدن تاریخ برگزاری جشنواره استانی طنز ادبی قندآب، حسن ندافی احکام داوران را امضا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جشنواره استانی طنز ادبی قندآب، که ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان قم برگزار خواهد شد داوران خود را شناخت.

بر این اساس با حکم مدیرکل کانون استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله حسن‌زاده آملی، سید سعید هاشمی و اکرم عیسی‌آبادی داوران این جشنواره معرفی شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله حسن‌زاده آملی: متولد ۱۳۳۶ در شهر آمل است. 

حسن‌زاده در سال ۱۳۶۲ پا به عرصه ادبیات و هنر گذاشت و در این زمینه، آیین نگارش و ویرایش، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، ادبیات معاصر، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات دراماتیک، فیلمبرداری، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، سینما، نقد و تحلیل فیلم، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و عکاسی را نزد استادان نام‌آوری، همچون نادر ابراهیمی، محمدعلی سپانلو، صفدر تقی‌زاده و مسعود کیمیایی آموزش دید.

مهم‌ترین بخش زندگی ادبی و هنری استاد حسن‌زاده را باید ادبیات کودک و نوجوان برشمرد و او را از مؤسسان و فعالان نشریات کودک و نوجوان، همچون نشریه سلام بچه‌ها در سال ۱۳۶۹، پوپک و سنجاقک و همچنین از پیشکسوتان این حوزه به شمار آورد، به‌ گونه‌ای که می‌توان گفت وی از کسانی است که تأثیر فراوانی بر ادبیات کودک و نوجوان کشور و به‌ویژه استان قم داشته است.

سید سعید هاشمی: متولد ۱۳۵۳ در شهر قم است.

هاشمی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته‌ زبان و ادبیات فارسی است و سردبیر ماهنامه سلام بچه ها و سردبیر ماهنامه لوبیای سحرآمیز (مجله طنز بچه‌های ایران) است.

از جوایزی که وی تا کنون بدست آورده است می‌توان برنده‌ی لوح تقدیر به عنوان خنده‌دارترین کتاب برای کتاب «توی پرانتز» در جشنواره‌ی خنده‌ی بزرگ (کانون پرورش فکری استان تهران) ۱۳۹۰ -  برنده‌ی لوح تقدیر به عنوان خنده دارترین کتاب سال برای کتاب «محله‌ی میکروب خان» در جشنواره ی خنده ی بزرگ (کانون پرورش فکری استان تهران) ۱۳۸۸ - برنده‌ی دیپلم افتخار برای کتاب «فرشته و عصا» از جشنواره‌ی کانون پرورش فکری و هم‌چنین جشنواره‌ی سلام ۱۳۸۲ - برنده‌ی دیپلم افتخار برای کتاب «فصلی پر از شعر و گیلاس» از جشنواره‌ی کانون پرورش فکری (به مناسبت صدمین سال تولد امام خمینی) و هم‌چنین جشنواره‌ی سلام ۱۳۷۸  - برنده‌ی دیپلم افتخار برای کتاب «بهار در بادیه» از جشنواره‌ی بانوی فرهنگ ۱۳۸۶ - برنده‌ی لوح تقدیر برای کتاب «من و آقای خورشید» از جشنواره‌ی کتاب سال مهدویت ۱۳۸۸ - برنده جایزه قلم زرینکتاب «از نوک خودکار من گل می چکد» ۱۳۹۵ را نام برد.

اکرم عیسی‌آبادی: متولد ۱۳۵۸ در شهر قم است.

وی نویسنده مجلات گوناگون کودک و نوجوان و رمان‌های «لطفا داد بزن» و «پشت ترافیک دلت» است. 

عیسی‌آبادی همکاری به عنوان داور و مدرس در ستاد اقامه نماز، دفتر تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =