فرهاد حسن‌زاده نامزد نهایی جایزه «هانس کریستین اندرسن» شد

جایزه «هانس کریستین اندرسن» به عنوان مهم‌ترین جایزه ادبیات و کودک و نوجوان، فرهاد حسن‌زاده نویسنده ایرانی را در فهرست نامزدهای نهایی سال ۲۰۲۰ خود قرار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) که مسئول برگزاری جایزه ادبی «هانس کریستین اندرسن» است، فهرست شش نامزد نهایی سال ۲۰۲۰ خود را اعلام کرد و فرهاد حسن‌زاده به نمایندگی از ایران در کنار «ماریا کریستینا راموس» از آرژانتین، «بارت مویرت» (بلژیک)، «ماری اودِ-موغای» از فرانسه، «پیتر اسوتینا» از اسلوونی و «ژاکین وودسون» در این فهرست قرار گرفت.

در بخش تصویرگری آثار ادبی کودک و نوجوان نیز «ایزابل آرسنو» از کانادا، «سیزو تاشیما» از ژاپن، «سیلویا ویو» از هلند، «ایونا شیلوسکا» از لهستان، «النا اودریوزولا» از اسپانیا و «آلبرتین» از سوئیس به جمع شش نامزد نهایی راه یافته‌اند.

هیات داوران ۱۰ نفره جایزه «هانس کریستین اندرسن»  که به نوبل کوچک هم معروف است، نامزدهای نهایی این جایزه را از میان ۳۴ نویسنده و ۳۶ تصویرگر انتخاب کرده‌اند که در فهرست نامزدهای اولیه قرار گرفته‌ بودند.

فرهاد حسن‌زاده در سال ۲۰۱۸ نیز به فهرست پنج نویسنده برتر جایزه هانس کریستین اندرسن راه یافته بود.

برندگان نهایی بخش نویسندگی و تصویرگری جایزه ادبی «هانس کریستین اندرسن» روز ۳۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۱۳۹۹) و در نشست مطبوعاتی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا در ایتالیا معرفی می‌شوند.

یادآوری می‌شود بیش از ۱۰ عنوان از کتاب‌های حسن‌زاده همچون «همان لنگه کفش بنفش»، «آقای رنگی و گربه ناقلا یا این جوری بود که اون جوری شد»، «دیو دیگ به سر»، «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو»، «وقتش رسیده ‌کمی پسته ‌بشکنیم»، «کتاب داستان ۵»، مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی»، «هستی» و «زیبا صدایم کن» از مجموعه رمان نوجوان امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

کتاب‌های او همچنین به خط بریل و زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی، ارمنی و... منتشر شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این موفقیت را به فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی ارزشمند ادبیات کودک و نوجوان تبریک‌ می‌گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =