برگزاری پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» را با حضور ۲۵ مربی فرهنگی این نهاد برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،  پودمان آموزشی«فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان»  روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ در سالن نشست‌های اداره‌کل این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت صورت‌گرفت و طی آن ۲۵ مربی فرهنگی کانون استان گیلان با شیوه‌های نوین ارایه‌ی فعالیت‌های علمی به کودکان ونوجوانان آشناشدند.

براساس این گزارش، آشنایی افزون‌تر مربیان با تعریف‌های مختلف یک فعالیت ‌علمی، آگاهی هرچه بیش‌تر آنان با شیوه‌های نوین آموزشی و چگونگی ایجاد پل‌های ارتباطی میان مباحث علمی با خداشناسی، از جمله اهداف این پودمان آموزشی ۱۶ ساعته به شمارمی رفت.

سید حسین امیدیانی نیز به عنوان مدرس این دوره، پیرامون ضرورت بهره‌گیری از دست‌آوردهای علمی در افزایش بینش و معرفت دینی کودکان و نوجوانان برای حاضران سخن‌گفت و آموزش علم نجوم، معرفی شگفتی‌های طبیعت و بی‌کرانه‌های خلقت پروردگار را گامی موثر در نیل به این هدف‌ عنوان‌کرد.

 این استاد دانشگاه و عضو پیوسته انجمن نجوم و فیزیک ایران در این میان، همراه‌سازی نسل کودک و نوجوان با فعالیت‌های پژوهشی را یک ضرورت توصیف‌کرد و این مهم را حرکتی در جهت عمق‌بخشی به دانسته‌های آینده‌سازان و نقطه‌ی آغازی برای تحقیق و تدّبر هرچه بیش‌تر این نسل در نشانه‌های خداوند دانست.

او هم چنین با نمایش تصاویری از یافته‌های علمی بشر، به آموزه‌های علمی قرآن کریم اشاره و با تاکیدبر این موضوع که دست‌یابی روزافزون به فن‌آوری‌های نوین و گشایش‌ دریچه‌های تازه به دنیای ناشناخته‌ها حرکتی در مسیر خداشناسی محسوب‌می‌شود تاکیدکرد: لازم است این شناخت در فعالیت‌های مربیان کانون جلوه‌گرشده و زمینه‌ی افزایش دین‌باوری کودکان و نوجوانان را فراهم‌کند.

امیدیانی این دوره آموزشی را با طرح پرسشی در ارتباط با اهمیت نظم در مخلوقات پروردگار ادامه‌داد و از مربیان کانون خواست تا در فعالیت‌های علمی نگاه ویژه‌ای به خالق شگفتی‌های عالم داشته‌باشند.

طرح پرسش از سوی مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پاسخ‌گویی میهمان برنامه و هم‌چنین، به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌ فعالیت‌های علمی از سوی حاضران، بخش پایانی این پودمان آموزشی به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =