کد خبر: 295065
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
تشکیل کمیته کودک ونوجوان دهه فجر در مازندران

هم‌زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته کودک ونوجوان دهه فجر در مازندران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمدعلی یزدان شناس مدیر کل این کانون در نخستین جلسه این کمیته افزود: کمیته کودک ونوجوان با هدف برنامه ریزی و تولید محتوای کیفی برنامه‌های دهه فجر برای مخاطب کودک ونوجوان با حضور دستگاه‌هایی هم‌چون: کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و صدا و سیما تشکیل شده است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد بارز انقلاب اسلامی اظهار داشت: درک درست  مفهوم انقلاب و انتقال موثر آن به کودکان ونوجوانان از محوری ترین کار کانون است که نمود بارز آن در کمیته کودک ونوجوان تجلی یافته است.

مسوول کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان این راهم افزود: کانون به عنوان مسوول کمیته، مجری و سیاست گذار است که با هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیته نسبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های حوزه کودک ونوجوان در کلیه ادارات و مراکز تابعه دستگاه‌های عضو اقدام می نماید.

اما در دومین جلسه این کمیته که سی‌ام دی در این اداره کل برگزار شد، امیر حسین فلاحت پیشه  معاون فرهنگی این کانون با اهمیت کار این کمیته اظهار داشت: چهل و یکمین سال‌روزپیرزوی انقلاب اسلامی فرصتی است تا با برنامه ریزی محتوایی کودکان ونوجوانان را با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا و مانوس سازیم.

 فلاحت پیشه افزود: کمیته کودک ونوجوان یکی از کمیته‌های ستاد گرامی‌داشت چهل و یکمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی است که موظف است با همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی حوزه کودک ونوجوان  نسبت به برنامه ریزی کمی و کیفی برای گرامی‌داشت دهه فجر و انتقال مفاهیم آن به نسل چهارم انقلاب تلاش نماید.

وی بر همین اساس با تاکید بر هم افزایی و خلاقیت، خواستار ارایه برنامه‌های پیشنهادی هر یک از دستگاه‌ها شد.

فرشته شهمیرزدای کارشناس مسوول این اداره کل و عضو کمیته کودک ونوجوان در این جلسه به تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته پرداخت و با بیان انتظارات ستاد گرامی‌داشت دهه فجر استان مازندران خواستار ارایه برنامه‌های اجرایی و شاخص هر یک از دستگاه‌ها در حوزه کودک ونوجوان شد.

نماینده اداره کل آموزش و پرورش هم در این جلسه با اشاره به معرفی ثمرات انقلاب اسلامی به قشر کودک ونوجوان از سردار سلیمانی به عنوان محصول انقلابی و نتیجه تربیت انقلاب اسلامی یاد کرد و یکی از محورهای اصلی برنامه‌های این دستگاه در دهه فجر  را معرفی این شهید بزرگوار اعلام نمود.

قاسم مهدوی با تاکید بر هویت ابزار داشت: برنامه‌های این دهه در آموزش و پرورش بر اساس شناخت هویت در دانش آموزان پیش بینی شده است.

اسماعیل آرام جان، نماینده کمیته امداد انقلاب اسلامی نیز بر هدف گذاری و اثر بخشی برنامه‌ها بر اساس کیفیت  تاکید داشت و تقویت برنامه‌ها در حوزه فضای مجازی را یکی از مسایل مهم فرهنگی دانست.

حمیده علیزاده دیگر عضو این کمیته و نماینده اداره کل بهزیستی هم به روز رسانی و خلاقیت در برنامه‌ها اشاره کرد و تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب امروز را یادآور شد.

فاطمه رجبی نماینده شهرداری ساری دیگر عضو این کمیته بود. وی گفت: انقلاب اسلامی و اهداف آن می بایست متناسب با ذائقه و پسند کودک ونوجوان صورت پذیرد و دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در تربیت مناسب فرزندان ما خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =