برگزاری کارگروه کودک و نوجوان در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب

جلسه کارگروه کودک و نوجوان با هدف بررسی برنامه های پیش بینی شده اعضای کارگروه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در دفتر مدیر کل کانون برگزار شد.

«جهانبخش قنبری» ضمن گرامیداشت فرار رسیدن ایام الله چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند ایران اسلامی از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی همزمان با دهه مبارک فجر توسط این کمیته خبر داد و گفت: برنامه های این کمیته نیز همچون سایر برنامه های ستاد دهه فجر به صورت رسمی از روز دوازدهم بهمن ماه همزمان با ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی  آغاز می شود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان مرکزی، برپایی غرفه نقاشی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در روز 12 بهمن را از جمله این برنامه ها دانست و بیان کرد: در شهر اراک نیز برنامه ها با برگزاری برنامه «پیک امید» در منطقه قنات ناصری آغاز خواهد شد.

وی  برگزاری مهرواره بازی ها در مرکز مجتمع اراک، مسابقه نشریه دیواری، اجرای نمایش عروسکی، جشن انقلاب، صبح شعر "وطنم پاره تنم"، دعوت از ایثارگران و بیان خاطرات، نمایشگاه آثار اعضا، اکران فیلم ضربه فنی، اجرای سرود 22 بهمن، مسابقه کتابخوانی در مدارس، ایستگاه نقاشی و سفال با موضوع انقلاب و قرایت قران و هدیه به روح شهدا را از جمله برنامه های این دهه دانست.

این مقام مسئول فضا سازی وآذین بندی مراکز، قصه گویی از کتابهاب انقلاب، معرفی وقایع انقلاب، معرفی کتابهای انقلاب، نمایشگاه عکس (یادگار امام)، برگزرای انجمن ادبی با محوریت شعرهای انقلابی، برپاییغرفه نقاشی در بیت امام(ره)، غبار روبی مزار شهدا، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، مسابقه عکاسی، مسابقه پیامک نویسی "روز پیروزی" و برگزاری جشن قرآنی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام دانست.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین به دیدار اعضا با خانواده شهدای انقلاب و ایثارگران اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، بحث ازاد با موضوع انقلاب، ویژه برنامه شهدای آسمانی، پیک امید، اجرای نمایش ، سرود و فیلمهای کودک و نوجوان و حضور گسترده اعضا در راهپیمایی 22 بهمن  و برپایی غرفه های نقاشی در مسیر راهپیمایی از جمله برنامه های این ایام است.

قنبری تبیین سیره و منش امام خمینی(ره) را در بین نسل جوان و نوجوان  راضروری دانست و بیان کرد: ایام دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای این مهم است که همه دستگاه ها و مسئولان فرهنگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های پیش بینی شده واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: نمایش های کی از همه بهتره، قول میدم بزرگ نشم، ماه بود وروباه، عسل بانو، راز دریا، عجب اشتباهی، جیک جیک و خورشیدخانم کجایی از جمله برنامه های است که در این ایام در مراکز مختلف کانون در سطح استان برگزار می شود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان مرکزی زرد قناری، گوساله لجباز ، لولوی آوازخوان، اصل رنگ دلهاست، گرگم و گله می برم، جیک جیک، دریای یخ زده، قول میدم بزرگ نشم، خداحافظ راکون پیر، ماهی رنگین کمان، گوساله لجباز، شازده مراد، آپارتمان حیوانات، یکی یه چیزی گفت، تلخی عسل، اگر این چوب مال من بود و یک موجود خیلی عجیب را از دیگر برنامه های هنری دانست که در ایام الله دهه فجر به همت مراکز کانون در نقاط مختلف استان با حضور گسترده اعضا و دانش آموزان برگزار می شود.

احمدلو معاون فرهنگی در خصوص ضرورت برگزاری جلسه توضیح دادند و خاطر نشان کردند یکی از اقدامات کانون این بود که در ایام دهه فجر آثار تولیدشده در جشنواره نمایش و مهرواره سرود در مراکز خود اجرای عمومی دارند.در ادامه نوروزیه ضمن ارایه برنامه های کانون استان که بیش از سی عنوان می باشد در خصوص اهمیت ارایه گزارش عملکرد اعضای کارگروه بعد از دهه فجرتاکید کردند.

 عارفی نماینده آموزش و پرورش گفت : این سازمان 130 مورد فعالیت در نظر گرفته که توسط بخش های مختلف اجرا خواهد شد مثل جشن در مدارس ،  برگزاری سرود 1357 نفره ، گلبانگ انقلاب در مدارس در تایم صبح راس یاعت 30/9 ، دیدار با خانواده شهدا ، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب ، نشست های آموزشی و 16 بهمن گلباران مزار شهدا توسط دانش آموزان و روز 17 بهمن این مراسم با حضور فرهنگیان خواهد بود.

نماینده صدا و سیما ساسانی در این جلسه گفت : صدا و سیمای استان برنامه های خاص این ایام را ضیط کرده و مد نظر است در سطح استان در هر شهر ستان یک جشن بزرگ ضبط شود.

نماینده بهزیستی  شریفی اعلام کرد : ما هم برنامه های روتین خود را برای مخاطبینمان خواهیم داشت از جمله نواختن زنگ انقلاب ، یرگزاری جشن ، نمایشگاه آثار بچه ها ، افتتاحیه مهدهای شهری و روستایی ، جشنواره غذا و غبار روبی مزار شهدا.

نماینده حوزه هنری جدیدی گفت : حوزه هنری در سال های اخیر کار ثبت خاطرات شهدا و زندگی نامه های آن ها را در دست اقدام دارد و برنامه ای با عنوان صبح خاطرات انقلاب را برگزار می کند.

نماینده کمیته امداد  مسلمی گفت : ما هم با برنامه های قصه گویی ، شعر خوانی ، جشن انقلاب ، نمایش فیلم مسابقات رنگ آمیزی برای مخاطبین خود حضور خواهیم داشت در این ایام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =