برپایی غرفه نقاشی در بیت تاریخی امام خمینی(ره)

بر پایی ایستگاه نقاشی و ادبی در بیت امام خمینی(ره)هم زمان با ۱۲ بهمن توسط مراکز فرهنگی هنری کانون شماره یک و دو خمین برگزار شد.

 براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و سنت هرساله در روز نخست دهه مبارک فجر و همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور شورای اداری مشترک استان و شهرستان خمین در روز ۱۲ بهمن  از ساعت ۸ صبح به‌میزبانی بیت تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد استان مرکزی و شهرستان خمین برگزار می‌شود مسئولان استان ضمن ادای احترام به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیت تاریخی امام راحل را گلباران و با آرمان‌های بلند امام امت تجدید بیعت می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خمین با برپایی ایستگاه نقاشی و ادبی با موضوع "دلنوشته ای به سردار " از میهمانان کودک و نوجوان در این روز استقبال کرد .

امام خمینی ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی، در شهرستان خمین در بیت تاریخی و قدیمی در مرکز شهر خمین متولد شد و تا سن ۱۹ سالگی در این مکان زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی در حوزه علمیه عازم اراک شد. سید روح الله خمینی به دنبال بروز مشکل دستگاه گوارش در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در سن ۸۷ سالگی به دیار باقی شتافت.

خمین در جنوب استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی در ایام ارتحال امام راحل میزبان ارادتمندان آن حضرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =