نشست شیوه های دعوت به نماز در مرکز فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد

نشست «شیوه های دعوت به نماز» با حضور جمعی از والدین و کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری فردوس در محل سالن اجتماعات کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، نشست «شیوه های دعوت به نماز» با حضور تعدادی از والدین و کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری فردوس و با سخنرانی حجت السلام والمسلمین هادی رمضانی در محل سالن اجتماعات این مرکز به مرحله اجرا درآمد.

در این نشست حجت السلام والمسلمین رمضانی خانواده مطهر را خانواده‌ای با رفتار وگفتار مورد  تاکید قرآن و اهل بیت علیه السلام دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد متدین جامعه بی توجهی یا کاهلی اطرافیان، دوستان و اعضای خانواده آنها نسبت به نماز است.

وی کودک را وجودی مقلد دانست و افزود: فرزندان چشم به رفتار والدین دارند  و می کوشند رفتارشان را تقلید و خود را با آنها همانند کند و این نقطه مثبتی برای خانواده در امر تربیت برای نمازاست و اگر این امر به صورت عادی درآید، در او ماندگار خواهد شد.
رمضانی برترین نوع اصلاح نماز به جا آوردن آن در اول وقت برشمرد و ادامه داد: بالاترین مرحله‌ی اصلاح نماز روی آوردن وتوجه با تمام وجود در نماز به خداوند متعال است.
وی در پایان این نشست ایجاد روحیه احساس نیاز، بیان آثار و برکات نماز ، جریان سازی و استفاده از فرصت‌ها، استفاده از مشوق‌ها و برنامه‌های آموزشی غیر مستقیم را از مهترین شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز نام برد.

این نشست بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه نماز در سال جاری،  صبح روز پنج شنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۸ در محل مرکز فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =