نمایش‌های برگزیده برای دانش‌آموزان اجرا شود

داور هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس خواستار اجرای تئاترهای برگزیده برای دانش آموزان در مدارس شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان فارس، حمید وامق در آئین پایانی مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون که با حضور ۲۱ گروه نمایشی از سراسر استان برگزار شد ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران اعلام کرد: متأسفانه در تئاتر و هنر کشور دچار جشنواره زدگی شدیم و تعداد این رویدادها به هدف تبدیل شده است.

رئیس پیشین انجمن نمایش استان فارس که به همراه اصغر زیبایی‌نژاد و رعنا تیرانداز داوری آثار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری فارس را برعهده داشت با بیان اینکه در کانون باید فرصتی برای تعامل و کسب تجربه به واسطه این جشنواره‌ها فراهم شود، خواستار این شد که برنامه ریزی دقیق برای دوره‌های آینده این جشنواره شود.

وامق با تصریح اینکه تعداد آثار حاضر در جشنواره باید کاهش یابد، تاکید کرد: برای دوره‌های بعدی جشنواره هنرهای نمایشی کانون می‌شود فقط ۸ اثر را برای داوری برگزید زیرا کیفیت آثار مهم‌تر از تعداد است.

این فعال تئاتر استان فارس همچنین خواستار تربیت مربی کودک در کانون پرورش فکری شد و گفت: باید در تئاترهای کانون به نمایش خلاق اهمیت داده و توجه شود زیرا یکی از رسالت‌های کانون، پرورش کودکان و نوجوانان خلاق است.

وامق همچنین علیرغم تلاش‌های انجام گرفته در برپایی جشنواره هنرهای نمایشی کانون، اعلام کرد: سالن اجرای تئاترها و پلاتو طراحی شده در مجتمع فرهنگی هنری کانون استان دارای تجهیزات کافی نیست و این موجب شد بسیاری گروه‌ها در اجراها با مشکل روبه رو شوند.

وی از سوی هیئت داوران جشنواره هنرهای نمایشی پیشنهادی هم به کانون پرورش فارس ارائه کرد و گفت: نمایش‌های برگزیده این جشنواره البته با کیفیت به اجرای همگانی با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش در مدارس درآید.

وامق بر لزوم تشکیل جلسات نقد و بررسی تئاترهای کودک و نوجوان هم تاکید کرد و افزود: چنانچه این نشست‌ها برگزار شود شاید به لحاظ آموزشی هم برای علاقه مندان کودک و نوجوان تئاتر مؤثر باشد.

وی خطاب به گروه‌های نمایشی حاضر در مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون هم گفت: اگر می‌خواهید در تئاتر بمانید و موفق باشید؛ هدفمند در این عرصه گام بردارید و هنرمندی با اندیشه و خلاقیت باشید.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری فارس از ۱۱ تا ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون شیرز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =