اجرای نمایش صحنه‌ای «جمشیدشاه» در کانون شاهرود

نمایش صحنه‌ای «افسانه‌ی جمشیدشاه» هم‌زمان با دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری شاهرود اجرا شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری شاهرود از اجرای نمایش صحنه‌ای «افسانه‌ی جمشیدشاه» در سالن آمفی‌تئاتر این مرکز خبر داد و گفت: این نمایش هم‌زمان با دهه‌ی فجر طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برای ۵۵۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی اجرا و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

آقاحسینی در ادامه افزود: داستان نمایش، درباره‌ی پسری به نام جمشید است که خیلی علاقه دارد پادشاه شود. دوستانش برای مسابقه‌ی فوتبال به سراغ او می‌روند، ولی جمشید از رفتن امتناع می‌کند و آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای او صحنه‌ای از قصر یک پادشاه را اجرا کنند. جمشید وقتی ظلم پادشاه را به مردم می‌بیند، تصمیمش برای پادشاهی تغییر می‌کند.

وی هم‌چنین اظهار داشت: منبع این نمایش ۲۵ دقیقه‌ای، کتاب «مجموعه‌نمایش‌نامه‌های ویژه‌ی دانش‌آموزان دوره‌ی اول دبیرستان» نوشته‌ی «منوچهر اکبرلو» برای مخاطبان گروه سنی «ج» و «د» است و عطاء بیطرف کارگردانی این نمایش و ۹ پسر نوجوان بازی آن را بر عهده دارند.

گفتنی است؛ هم‌زمان با دهه‌ی فجر، نمایش صحنه‌ای و عروسکی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در برخی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =