«ایران آباد؛ ایران آزاد؛ ایران شاد» در مرکز ۴۲ کانون پرورش فکری تهران

مرکز فرهنگی هنری ۴۲ با رویکرد «ایران آباد؛ ایران آزاد؛ ایران شاد» به مناسبت دهه فجر فعالیت های ویژه ای را برای اعضای خود برنامه ریزی کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز فرهنگی هنری ۴۲ کانون پرورش فکری استان تهران ویژه برنامه هایی به مناسبت دهه فجر با موضوع «ایران آباد؛ ایران آزاد؛ ایران شاد» طراحی کرده است تا کودکان و نوجوانان با مفهوم آبادی و آزادی و شادی در یک سرزمین آشنا شوند و به نقش فردی هر یک از اعضای جامعه، حفظ آزادی و آبادی یک مرز و بوم و به یادگار ماندن نقش و تاثیر مردم در خاطر کشور ایران توجه بیشتری داشته باشند.

بر این اساس پانل هایی مشخص شده و برای هر کدام سوالی مطرح می شود. اعضا و بازدیدکنندگان می توانند آرای خود را به صندوق بی اندازند تا در روز مشخصی در جریان نتیجه نظرات قرار بگیرند.

پانل اول با عنوان «آباد باش ای ایران» به بررسی مفهوم آبادی در یک کشور پرداخته و اهمیت نقش هر یک از اعضای جامعه در آباد کردن کشور را مورد توجه قرار می دهد.

پانل دوم «آزاد باش ای ایران» است که به بررسی مفهوم آزادی برای یک کشور به معنای استقلال و خودباوری و نقش هر یک از ما برای حفظ این آزادی توجه دارد.

 پانل سوم «از ما فرزندان خود دلشاد باش ای ایران» این گونه است که با طرح یک پرسش در نظر دارد اعضا را با این مفهوم که ایران نیز به داشتن فرزندان خود افتخار می کند و هر یک از ما چگونه می توانیم دل ایران را شاد کنیم پرداخته است. در این پانل به معرفی ۲۲ نفر از چهره های ایران زمین پرداخته شده که هر کدام در یک بخش ادبی، هنری و ورزشی و علمی شاخص هستند و یادشان در خاطر ما ماندگار شده است.

پانل  چهارم نیز با عنوان «نهج البلاغه» به معرفی کتاب و مسابقه ای از جملات این کتاب ارزشمند می پردازد.

پانل پنجم به معرفی شخصیت «شهید سردار قاسم  سلیمانی» تعلق دارد تا با معرفی این شخصیت گرانقدر از اعضا خواسته شود هر یک با پاسخ به این سوال که برای قدردانی از رشادت های سربازان وطن چه می توانیم بکنیم ؟  در این فعالیت مشارکت کنند.

مرکز فرهنگی هنری ۴۲ همچنین در ایام دهه مبارک فجر پذیرای اعضا و دانش آموزان مدارس خواهد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =