کد خبر: 295625
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
بازدید 567
دهه فجر با مرکز کانون در  هشتگرد

مرکز هشتگرد کانون کرج ویژه برنامه‌هایی را در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، اعضا و دانش‌آموزان هشتگردی با حضور در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر، همگام با فعالیت های فرهنگی، هنری،  با دهه فجر و وقایع مهم این ایام در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷، آشنا می‌شوند.

در ابتدا کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های مختلف حضور یافته و آگاهی‌های مفیدی را کسب می‌کنند.

آن‌ها با حضور در کارگاه «معرفی شخصیت» از طریق پویا نمایی  با شخصیت‌های تاریخ‌ساز انقلابی مانند «میرزا کوچک خان» و«امیر کبیر» آشنا شده و در ادامه  با  شخصیت والای امام خمینی (ره) و نقش ارزشمند  ایشان در انقلاب اسلامی ایران،  آشنا می‌شوند.

معرفی کتاب «توکایی در قفس» در قالب فیلم، یکی دیگر از فعالیت‌های اجرایی این مرکز است.

حضور بازدیدکنندگان در«کافه انقلاب» و آشنایی با روزشمار انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، معرفی سرزمین«کرمان» به عنوان زادگاه سردار سپهبد شهید«حاج قاسم سلیمانی» و معرفی شخصیت این شهید گرانقدر و آشنایی با شعارهای دوران انقلاب، از دیگر فعالیت‌های اجرایی مربیان در این مرکز است.

پس از اجرای این فعالیت‌ها شرکت‌کنندگان در مسابقه‌ای با عنوان «مکعب انقلاب» حضور یافته و مکعب را به حرکت در می‌آورند،  این مکعب دارای شش وجه است و وقتی روی یکی از وجه‌هایش توقف می‌کند، بچه‌ها باید به سوالاتی در مورد همان موضوع که از مطالب بیان شده در کارگاه‌ها است پاسخ دهند و دانش‌آموزان و اعضا با شور و نشاط در این مسابقه شرکت می‌کنند.

لازم به توضیح است کودکان و نوجوانان هشتگردی، علاوه بر شرکت در کارگاه‌ها و مسابقه، از نمایشگاه کتاب‌ها و عکس‌های اتقلابی این مرکز نیز بازدید می‌کنند.

هم‌چنین کارشناسان فرهنگی،هنری، ادبی و آموزش و پژوهش کانون استان نیز با حضور در این مرکز و پس از بررسی برنامه‌های اجرایی، در خصوص نقاط قوت و ضعف ابن برنامه‌ها با همکاران بحث و تبادل نظر کرده و از فضاسازی و اجرای فعالیت‌های متناسب با این ایام در این مرکز قدردانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =