دوره آموزشی«بررسی آسیب‌های فضای مجازی»

دوره آموزشی«بررسی آسیب‌های فضای مجازی» با حضور روح الله مومن‌نسب، ازکارشناسان این حوزه در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره آموزشی با حضور مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کانون زبان استان گیلان صورت‌گرفت و طی آن به آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، به ویژه مخاطرات متوجه نسل کودک و نوجوان پرداخته‌شد.

براساس این گزارش، روح‌الله مومن‌نسب، کارشناس فضای مجازی، میهمان این دوره آموزشی یک روزه بود و از تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی برای حاضران سخن‌گفت.

روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی

این محقق و فعال عرصه‌ی آسیب‌شناسی و دشمن‌شناسی هم‌چنین از اهمیت آشنایی با زوایای پیدا و پنهان این عرصه سخن‌به‌میان آورد و درمقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد استفاده در این زمینه با ماشین ‌گفت: برای بهره‌گیری هدف‌مند از این امکانات و هدایت مناسب آن نیازمند شناخت مناسب هستیم.

مومن‌نسب درادامه، اهمیت آگاهی والدین از آسیب‌های حضور در فضای مجازی را خاطرنشان‌کرد و با بیان‌این‌که ساده‌بینی، پیچیده‌ترین مشکل حضور در فضای‌مجازی ‌است، گفت: بایستی زمینه‌های آشنایی کودکان و نوجوانان از امکانات داخلی را فراهم‌کرده و ضمن برطرف‌سازی خلاء‌های عاطفی آینده‌سازان، راه را برای مدیریت درست آنان فراهم‌کنیم.

 این فعال عرصه‌ی فضای مجازی در توضیح سخنان خود افزود: تسخیر افکار، زمینه‌ساز تغییر رفتار محسوب‌می‌شود و به عبارت دیگر، وابستگی بسترساز پیدایش دلبستگی‌است و از این رو نیازمند ایجاد نشاط در فرزندان و ارایه‌ی جایگزین‌های مناسب به کودکان درقالب روش‌های هنرمندانه هستیم.

میهمان این نشست، بخش پایانی سخنان خود را به معرفی پیام‌رسان‌های ایمن داخلی اختصاص‌داد و حاضران را به استفاده و معرفی آن به کودکان و نوجوانان تشویق‌کرد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این دوره آموزشی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، فضای‌مجازی را دنیایی واقعی توصیف‌کرد و بهره‌گیری آگاهانه از این فضاها را با نگاهی هوشمندانه به تهدیدها و فرصت‌های آن را لازم و ضروری عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در این میان رسالت مربیان کانون پرورش فکری را مهم قلمدادکرد و با تبیین این موضوع که آنان علاوه برمدیریت فرزندان خود در محیط خانواده، مسئولیتی خطیر درقبال تمامی فرزندان ایران اسلامی احساس‌می‌کنند، افزود: بایستی فرصت‌سازی ازتهدیدها را در اولویت قرارداد و با حرکت درمسیر توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب(مدظله‌العالی) از نسخه‌پیچی دشمنان برای کودکان ونوجوانان ایران اسلامی جلوگیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =