کد خبر: 295954
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
بازدید 179
ویژه‌برنامه‌های فجرانه مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان (۱)

ویژه‌برنامه‌های چهل‌ویکمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با شعار« انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در حالی به استقبال چهل ‌و یکمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی رفتند که تبیین دلایل  پویایی، روند رو به رشد این نظام و تشریح ستیزه‌جویی‌های همیشگی دشمنان اسلام و انقلاب برای کودکان و نوجوانان، در دستور کارقرارداشت.

ارایه‌ی خوراک فرهنگی مناسب به آینده‌سازان و انتقال باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ‌به آنان، ازدیگر اولویت‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در این برنامه‌ها محسوب‌می‌شد.

برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری آستانه‌اشرفیه افزون بر فضاسازی متناسب با این روزها، برپایی نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌ فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، اجرای ویژه‌برنامه «هم‌چون پدر، مهربان» و هم‌چنین، شرکت اعضا و مربیان آن در راه‌پیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع‌حرم را برگزارکرد.

این حرکت هدف‌مند در راستای اجرای «طرح سپاس» صورت‌گرفت و طی آن از خانوادشهید«سعیدرضی» قدردانی‌شد.

 مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون بندرانزلی نیز در نخستین روز از دهه مبارک فجر،  نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضای خود را با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان افتتاح‌کرد.

برگزاری نمایشگاه «مرزبانی و امنیت» ملی، با همراهی اعضای کودک و نوجوان و کارشناسان امور اجتماعی دریابانی بندرانزلی، برپایی همایش «اُنس با نماز» و برگزاری کارگاه «کاردستی‌های خلاق» با همکاری مدرسه فردای سبز، از دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی محسوب‌می‌شد.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی دراین‌میان ششمین جشنواره نقاشی« من و بزرگ‌ترها» را با موضوع انقلاب اسلامی و به‌منظور آشناسازی هرچه بیشتر کودکان ونوجوانان با رویدادهای این حرکت مردمی برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشت.

نشاط‌بخشی و فراهم‌سازی زمینه‌های پیوند میان‌نسلی نیز در دستورکار مربیان این مجموعه‌فرهنگی قرارداشت و برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و برپایی کارگاه آموزشی«خنده‌درمانی» با حضور کارشناسان این حوزه ،به همین منظور صورت‌گرفت.

برپایی نمایشگاه آثار مربیان و اعضا و برگزاری «جشن صلوات» و دعوت از خواهر شهید، رضا هویت‌طلب، ازجمله فعالیت‌های ایام‌الله دهه‌فجر این کانون بود و میهمان این برنامه درباره‌ی معنی و مفهوم صلوات فایده‌های معنوی آن برای حاضرات سخن‌گفت.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش رست‌آباد شهرستان رودبار هم ضمن دعوت از اعضا و دانش‌آموزان مدارس، به اجرای فعالیت‌های هدف‌مند برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی پرداختند.

معرفی وقایع‌انقلاب، قصه‌گویی، پخش نماهنگ‌های انقلابی، اجرای مسابقه حضوری، معرفی کتاب و هم‌چنین، دیدار با خانواده‌های شهدا درسایه همراهی امام جمعه و دیگر مسوولان، از برنامه‌های کانون رستم‌آباد در چهل‌ویکمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری کانون تالش هم با شرکت در آیین نواختن زنگ انقلاب و گلباران گلزار شهدا، به استقبال چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی رفت.

گشایش نمایشگاه دست‌آوردها، برپایی کارگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی  و اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه از جمله فعالیت‌های این کانون به‌شمارمی‌رفت.

کتاب‌خانه پستی  کانون شهرستان تالش هم‌زمان با دهه فجر انقلاب با برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای اعضای این کتاب‌خانه، دعوت ازمدارس و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، درجهت انتقال ارزش‌های انقلاب و معرفی نقش‌آفرینان این حرکت مردمی به کودکان و نوجوانان گام برداشت.

دعوت از کودکان با نیازهای ویژه، اجرای مسابقه«گرونه انقلاب»، نمایش فیلم، برپایی کارگاه نقاشی و اهدای بسته‌های فرهنگی به مخاطبان، از برنامه‌های کتاب‌خانه پستی کانون تالش بود.

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت ویژه‌برنامه‌های این ایام را با «جشن‌انقلاب» و اجرای فعالیت‌هایی چون: اجرای نمایش «تپه‌گُلی»، سرود و مسابقه روزشمار انقلاب آغازکرد.  

برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه آموزش کاردستی(کاغذو تا)، معرفی‌شخصیت، نمایش‌فیلم و پویانمایی و میزبانی همایش خانواده، با موضوع «خواسته های امروز فرزندان» ازدیگر برنامه‌های این مرکز در ایام‌الله دهه فجر انقلاب بود.

طی این ویژه‌برنامه، ضیاء‌غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان و  فریبادلسوز، عضو انجمن روان‌شناسان استان و از همکاران پیش‌کسوت این مجموعه‌ی فرهنگی به اهمیت تربیت فرزندان در دین مبین اسلام پرداختند و نقش والدین را در جهت برآورده‌سازی خواسته‌های کودکان و نوجوانان و هدایت آنان در مسیر درست به حاضران یادآورشدند.

این همایش همراهی بیش از ۴۰ نفر از والدین اعضا را به دنبال‌داشت و تبیین شاخصه‌های دوره  رشد و تحول روانی و اجتماعی فرزندان، ضرورت ارتباط مناسب با آینده‌سازان و فراهم‌سازی زمینه‌های حضور آنان در کارهای گروهی، ازدیگر مباحث مطرح شده بود.

کتاب‌خانه‌پستی مرکز شماره یک کانون رشت هم با ویژه‌برنامه «دختران انقلاب» به میهمانی دانش‌آموزان مدرسه دخترانه آقاسیدشریف شهرستان رفت.

این فعالیت هدف‌مند به منظور ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان روستایی و مناطق کم‌برخوردار و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان صورت‌گرفت .

کریم‌رسولی، از پاسداران انقلاب اسلامی، میهمان ویژه‌ این برنامه بود و با بیانی ساده وصمیمی پیرامون نقش  بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و رشادت‌های مردمان این دیار برای شکل‌گیری این نظام مردمی برای حاضران صحبت‌کرد.

خوانش‌شعر«عِطر بیداری»، معرفی شخصیت سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی، اجرای نمایش «کوچولو، دروازه‌بان‌می‌شود»، برگزاری مسابقه حضوری «پرسش انقلاب» و اهدای جایزه به برگزیدگان، پایان‌بخش ویژه‌برنامه«دختران انقلاب» بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =