خانه‌ی تسنیم دامغان میزبان اعضای انجمن ادبی لبخند انار

سی‌وششمین جلسه‌ی انجمن ادبی لبخند انار با دعوت از شاعران، نویسندگان و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران به میزبانی «خانه‌ی تسنیم دامغان» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان از برگزاری سی‌وششمین جلسه‌ی انجمن ادبی لبخند انار اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری این شهرستان با دعوت از مهدی خادمیان شاعر و نویسنده،  حامد رضایی شاعر و رضا هوشمند نویسنده و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران به میزبانی «خانه‌ی تسنیم»، خبر داد و گفت: این نشست به مناسبت فرا رسیدن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف معرفی شاعران و نویسندگان معاصر و آشنایی با ویژگی‌های شعری آن‌ها برگزار شد.

وی در ادامه افزود: مهشید بشیری مربی کارگاه نوشتن خلاق مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان در ابتدای این نشست به معرفی سیدحسن حسینی به‌عنوان «سیدالشعرای انقلاب» و بیان ویژگی اشعارش پرداخت.

امیرفخریان اظهار داشت: هوشمند، ضمن ابرازخرسندی از برگزاری نشست‌های ادبی و تأثیر مثبت آن در روند پیشرفت و افزایش دانش ادبی اعضا به حضور مستمر و فعالانه‌ی آن‌ها تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: از سوی رضایی شاعر دامغانی، مطالبی درباره‌ی سیر ادبیات انقلاب اسلامی و آثار ادبی این دوره، بیان شد.

خادمیان نیز با اشاره به ضرب‌آهنگ و نکته‌های عروضی در شعر، گفت: در این دوره نیاز است که شعر را جوان‌سازی و شکل آن را تغییر دهیم.

این نویسنده‌ی دامغانی در ادامه با اشاره به اشعار فاضل نظری به‌عنوان مصداق و الگوی شعر جوان‌سازی شده، افزود: در شعرهای نظری، نمونه‌های زیادی از اشعار جوان‌سازی شده به چشم می‌خورد که باعث قدرت، استحکام و خاص‌شدن  اشعار شده است.

امیرفخریان هم‌چنین تصریح کرد: در بخش دیگر این نشست، شاعران و نویسندگان با پرداختن به موضوع «بررسی نقاط ضعف و قوت ادبیات انقلاب»، «احیای قالب رباعی» را نقطه‌ی قوت و «شعار زدگی» را نقطه‌ی ضعف ادبیات انقلاب برشمردند.

وی در پایان با اشاره به خوانش آثار و نقد و بررسی آن از سوی اعضا، مربیان و میهمانان، یادآور شد: در این جلسه بر شیوایی کلام، استفاده از لحن مناسب در هنگام خوانش اثر، موسیقی شعر، یک‌دستی زبان آثار، رعایت نکات دستوری و حذف نکردن افعال بدون قرینه در شعر، پختگی و ملموس بودن تصاویر شعری تأکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =