رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه: نقش کانون پرورش فکری در تربیت کودکان، تعیین‌کننده است

توافق‌نامه همکاری میان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه و با هدف توسعه همکاری‌های دینی و فرهنگی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در دیدار حجت‌الاسلام علی مولوی، رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه با مهناز فتاحی، مدیرکل و کارکنان ستادی این اداره کل، ضمن امضای توافق‌نامه همکاری فرهنگی، نسبت به اهمیت انجام فریضه نماز و بحث تربیت صحیح کودکان گفت‌وگو شد.

در این جلسه که ظهر امروز چهارشنبه سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و در دفتر مدیرکل کانون استان انجام شد، رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه در سخنانی به اهمیت جایگاه تربیت کودکان و نوجوانان پرداخت.

مولوی با اشاره به احادیث و آیات مختلف در موضوع تربیت افزود: بحث تربیت این نیست، که فقط به دوران کودکی و نوجوانی و جوانی،...مربوط باشد، بلکه بحث تربیت و تعلیم قبل از ولادت نیز مهم است.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: اسلام، قرآن،... مشخص کردند که فرزند صالح باید تربیت شود و مادر و پدر به عنوان واسطه‌های مهم تربیتی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.

او همچنین گفت: سن تربیت هم مشخص شده‌است. اما اگر در دوران کودکی وظیفه تربیتی را به خوبی انجام دادیم، تربیت در مراحل بعدی راحت است.

حجت‌الاسلام مولوی مسئولیت کانون و همکاران کانونی را که در حوزه "تربیت" زحمت می‌کشند را تعیین‌کننده دانست.

او افزود: در دین ما، قرآن ما، سنت ما، اهمیت بسیار زیادی برای تربیت قائل شدند.

مولوی گفت: مربیان وظیفه دارند، پدر و مادر وظیفه دارند و والدین و فرزندان حقوقی نسبت به یکدیگر دارند، در حقیقت، بحث وظیفه در اینجا؛ "حق" است که برعهده هر دو است.

رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه خطاب به همکاران کانون پرورش فکری استان کرمانشاه گفت: البته کار شما، کار بسیار سخت و مشکلی است. اما ارزش شما به این است که شما از زبان کودکی آگاهی دارید. در عین حال اینکه؛ یکی از کارهای سخت؛ کار با کودک است. ان‌شاالله بنده صالح خدا تربیت کنیم و به جامعه تحویل بدهیم.

او افزود: انسان دارای مقام والایی است. ترقی و تعالی انسان بی‌نهایت است. کودکی که در مسیر تربیت درست و صحیح قرار گیرد، بالاتر از فرشتگان می‌شود.

در ابتدای این جلسه، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه نیز در سخنانی به نقش و اهمیت نماز و همچنین، تعلیم و تربیت در سنین کودکی و نوجوانی پرداخت و نقش مربیان کانون پرورش فکری در این زمینه را مهم عنوان کرد.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اشاره به کسب متوالی رتبه برتر این اداره کل در بحث اقامه فریضه نماز جماعت در بین اداره‌های مختلف استان، این امر را نشانه توجه و اهمیت کارکنان کانون پرورش فکری استان کرمانشاه به انجام فریضه نماز دانست.

در ادامه این جلسه، توافق‌نامه همکاری‌های دینی و فرهنگی میان اداره کل کانون پرورش فکری و ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، از سوی مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه و حجت‌الاسلام علی مولوی، رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه امضا شد.

همچنین از همکار کانون استان برای برپایی فریضه نماز جماعت در محل اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد. 

در پایان این جلسه، رییس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه از آثار رسیده به ششمین مهرواره کشوری نیایش بازدید و از کمیت و کیفیت آثار شرکت‌کنندگان تمجید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =