نمایشگاه مهرواره دست سازه‌های بومی محلی کانون شهرستان پارس‌آباد

در روزهای پایانی ایام‌الله دهه فجر؛ نمایشگاه مهرواره دست سازه‌های بومی‌محلی، ویژه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان پارس‌آباد موردتوجه بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قرار گرفت.

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، نمایشگاه نخستین مهرواره دست سازه‌های بومی و محلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فکری شهرستان پارس‌آباد با حضور مدیرکل کانون استان، مسوولان، اولیا و اعضای کانون در محل مجتمع فرهنگی آراز هم‌زمان با جشنواره نمایش عروسکی مرحله استانی برگزار شد و مورد بازدید شرکت‌کنندگان واقع شد.  

این مهرواره به جهت تنوع دست سازه‌های ارسالی از مراکز منطقه مغان با حضور مسئولان شهرستان پارس‌آباد در محل سالن مطالعه مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد برای دومین بار برگزار شد.

منیژه اسوار مربی مسئول مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد گفت: نمایشگاه دست سازه‌های بومی محلی با شعار سال (رونق تولید) و با پشتوانه‌ی فعالیت کاردستی و هنر در مراکز کانون ویژه منطقه مغان و با تکیه‌بر تلاش و پشتیبانی مربیان و کارشناسان در جهت تقویت خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و ایده پردازی دایر شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی باهنرهای بومی و محلی شهرهای مختلف منطقه مغان، توجه به فعالیت مهم فرهنگی هنری به عنوان ابزاری برای شکوفایی استعدادها، پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، جمع‌آوری و معرفی دست سازه‌های مناطق مختلف شهرستان عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین مجموعه‌هایی به تقویت ریشه‌های فرهنگی و تولد اندیشه‌های خلاقانه در سایر مراحل زندگی کودکان و نوجوانان کمک شایانی می‌کند.

شایان‌ذکر است، در این نمایشگاه آثاری از عروسک‌های دست‌ساز محلی(گلین بالا)، بافته‌هایی از قبیل قالی، گلیم و رومیزی‌های سنتی، ماکت خانه‌های روستایی، آیینه‌کاری‌ها، اسپند دوزی و دست سازه‌های کاربردی آثار اعضا از مراکز گرمی, انگوت، بیله سوار, جعفرآباد, اصلاندوز, پارس‌آباد۱و۲ و مراکز سیار به نمایش گذاشته‌شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =