استعداد شاعران نوجوان مهرواره کانون شگفت‌زده‌ام کرد

عضو هیأت داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره شعر آفرینش اعضای نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استعداد شاعران نوجوان حاضر در این رویداد را شگفت‌انگیز توصیف کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدسعید میرزایی که در هیأت سه نفره داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشت، درباره ارزیابی خود از سطح کیفی آثار شاعران نوجوان شرکت‌کننده در این رویداد گفت: با توجه به این‌که در جشنواره‌های مختلف به عنوان داور حضور داشته‌ام، سطح آثار این رویداد بسیار خوب و حتی فراتر از حوزه سنی مدنظر مهرواره کانون بود. معتقدم کارها حتی می‌توانست در جشنواره‌های دیگر که بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود، حضور داشته و رقابت کنند و حائز رتبه شوند.

وی اظهار کرد: برای من بسیار جالب بود که یک شاعر نوجوان و جوان بتواند در حوزه نشانه‌شناختی شعر، با رعایت معیارها و ارزش‌های شعر، وضعیت روان‌شناختی و ایده ذهنی خود را پیاده کند. این نشان از توانمندی و استعداد دارد. از این استعدادها در بخش شعر کلاسیک مهرواره شعر کانون زیاد بود و همین کار، داوری را برای ما سخت می‌کرد و مجبور بودیم داوری را با دقت بالایی انجام دهیم.

میرزایی درباره تأثیرگذاری برگزاری مهرواره شعر آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تأکید کرد: این مهرواره طرح بسیار خوبی است و ایده‌هایی هم که در خلال مهرواره برگزار می‌شدند مانند دیدار با شاعران پیشک‌سوت و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بسیار تأثیرگذار بود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه با حضور در مهرواره کانون به جریان شعر نوجوان به عنوان جریان شعر پایه امیدوار شدم، تصریح کرد: شعر، یک هنر پایه است و اگر به سنین پایه این معرفت آموزش داده شود، در آینده با ذهنی شاعرانه و خلاق می‌توانند در حوزه‌های مختلف موفق باشند. هنر شعر، بنیادین و فرهنگ‌ساز است و اگر برای آن سرمایه‌گذاری بیشتری شود، برای آینده زبان فارسی و فرهنگ ما بسیار مفید خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =