مهرواره شعر کانون باعث شناسایی استعدادها می‌شود

عضو هیأت داوران بخش شعر آزاد دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است برگزاری این مهرواره و رویدادهای مشابه باعث شناسایی استعدادها در حوزه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، لیلا کردبچه که از اعضای هیأت داوران بخش شعر آزاد دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون بود، درباره ارزیابی خود از کیفیت آثار ارائه شده گفت: کیفیت آثار با توجه به رده سنی شرکت‌کنندگان خوب بود و مشخص است که آموزش‌هایی دیده‌اند که منجسم و هدفمند بوده است و در ادامه نیز با آموزش‌های بهتر در این مسیر موفق‌تر خواهد بود.

وی یادآور شد: البته یک خطری وجود دارد که با آموزش‌های کانالیزه شده استعدادشان از مسیر استعداد بکری که در وجودشان هست، منحرف شود. بابت این موضوع نگران هستم و بهتر است مراقبتی ویژه در این بخش از این استعدادها وجود داشته باشد.

کردبچه خاطرنشان کرد: در میان شاعران شرکت‌کننده در مهرواره، نوجوانانی که سن‌شان بالاتر بود شعرهای پخته‌تری داشتند ولی شعرهای کسانی که سن‌شان پایین‌تر بود، اصالت شاعرانگی بیشتر داشت و آثارشان بدون ملاحظه و مصلحت‌اندیشی بود.

عضو هیأت داوران بخش شعر آزاد مهرواره شعر کانون ادامه داد: آثار نوجوانان شرکت کننده در این رویداد، در هر رده سنی ویژگی‌های خاص خود را داشت.

وی درباره اهمیت برگزاری مهرواره شعر «آفرینش» کانون و تأثیرگذاری آن، تأکید کرد: برگزاری این مهرواره و رویدادهایی مشابه، باعث می‌شود که در هر استان، استعدادهای حوزه‌های مختلف شناسایی شده و در جهت حمایت و آموزش لازم برای آن‌ها، روی‌شان متمرکز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =