کد خبر: 296542
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
بازدید 441
اولین انجمن ادبی مجازی روشنا

انجمن ادبی روشنا با حضور ۶۰ نفر از اعضا ی انجمن های ادبی استان و انسیه موسویان مدیر کل آفرینش های ادبی و هنری کانون روز شنبه ۹ فروردین از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اولین جلسه ی مجازی انجمن ادبی روشنا با حضور  انسیه موسویان مدیرکل مرکز آفرینشهای ادبی، هنری  وشرکت فعال مربیان و اعضای انجمن های ادبی استان روز شنبه 9فروردین 1399 برگزار شد.در این نشست 10 نفر از اعضا به شعرخوانی پرداختند و آثار خوانده شده توسط اعضای گروه و موسویان مورد نقد وبررسی قرار گرفت.
 موسویان ضمن معرفی کتابهای شعر مناسب به ارایه توضیحاتی در زمینه ی اهمیت خیال پردازی و استفاده از تصاویر بکر و شاعرانه،شیوه به کارگیری تمهیدات زبانی برای تبدیل نثر به شعر سپید،رعایت محور عمودی وپیوستگی وانسجام در شعر ، اجتناب از ترافیک تصویری درشعر پرداختند.            

  ایشان در ادامه اعضا را به خواندن وحفظ کردن شعرهای کلاسیک جهت آشنایی بیشتر با وزن عروضی وموسیقی شعر توصیه کردند و به شرکت کنندگان در این نشست پیشنهاد دادند برای آغاز مسیر شاعری در گام اول سرودن قالب های کلاسیک مانند مثنوی و چهارپاره را تجربه کنند وسراغ قالبهای نو بروند.

در پایان نشست مسابقه بداهه سرایی برگزار شد و در بخش مربیان آثار  فاطمه آل طاهر و اعظم عباسی ودر بخش اعضا یاسمن شریفی،زهرا علی آقایی و نیلوفر داودآبادی  به عنوان برگزیده انتخاب شدند و هدیه اینترنت رایگان دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =