انجمن ادبی روشنا با حضور عبداللهیان

سومین جلسه انجمن ادبی روشنا روز پنج شنبه 14 فروردین با حضور حمید عبداللهیان ، اعضا ، مربیان ،جهانبخش قنبری مدیر کل ومسلم احمدلو معاون فرهنگی کانون استان مرکزی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اعضای انجمن ادبی روشنا در سومین جلسه مجازی میزبان حمید عبداللهیان استاد دانشگاه اراک،منتقد ادبیات داستانی و نویسنده ی کتابهای مشاهیر خندان بودند.
دراین نشست  که با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان ادبی استان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزارشد ۵ نفر از اعضای ادبی مراکز استان به خوانش داستان پرداختند و داستانهای خوانده شده توسط اعضا و مربیان حاضر در نشست نقد وبررسی شد.
عبداللهیان ضمن نقد و بررسی آثار به نکاتی در زمینه انتخاب نام داستان و اهمیت آن در جذب مخاطب،پرداخت اوج وفرود، مراحل گره گشایی و گره افکنی،رعایت زبان ساده و روان در داستان،ایجاد تغییرات در خاطره برای تبدیل شدن به داستان اشاره داشتند.  

وی ضمن اشاره به پیشرفت داستان کودک و نوجوان  در ایران و ترسیم  آینده ای روشن برای این حوزه  اعضای انجمن ادبی روشنا را به مطالعه کتابهای موفق ادبیات کودک ونوجوان توصیه کردند و بر تاثیر شگرف مطالعه در ایجاد تسلط در ناخودآگاه نویسنده جهت  خلق داستان هایی خوب وتاثیرگذار تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =