راه‌یابی سه عضو کانون استان قزوین به دومین مهرواره سراسری شعر «آفرینش»

سه عضو مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در دومین مهرواره سراسری شعر «آفرینش» خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در پی ارسال فراخوان برای برگزاری دومین مهرواره شعر «آفرینش» کانون، سه عضو ارشد از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون استان قزوین به این رویداد ادبی سالانه راه یافتند.

زهره طاهر، سیدحسام الدین رضایی و جلال کامیاب‌فر اعضای راه یافته به این مهرواره سراسری هستند که هرسه عضو ارشد مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین و عضو انجمن ادبی نوغزل به مربی‌گری «بتول پورشیخ » بوده‌اند.

گفتنی است، براین اساس در پی ارسال فراخوان در مهر سال جاری، بیش از ۱۷۰۰ شعر از سوی یک‌هزار نفر از اعضای فعال انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به دومین مهرواره شعر «آفرینش» ارسال شد و انتخاب اولیه آثار از سوی کارشناسان و مربیان ادبی استان‌ها صورت گرفت که در نهایت تعداد ۱۰۵۲ اثر از سوی ۵۳۰ عضو نوجوان و ارشد کانون به دبیرخانه مهرواره در تهران راه یافت.

آثار ارسالی به دبیرخانه از سوی هیأت انتخاب نهایی آثار مورد بررسی قرار گرفتند. بر این اساس در بخش شعر کلاسیک با حضور غلامرضا طریقی، محمدسعید میرزایی و زهیر توکلی و همچنین در گروه شعر آزاد با حضور مصطفی علی‌پور، لیلا کردبچه و مهدی مظفری‌ساوجی، تعداد ۹۰ نفر از اعضای شرکت‌کننده در فراخوان شامل ۶۴ نفر دختر و ۲۶ نفر پسر بدون رتبه‌بندی، شایسته حضور در مرحله پایانی دومین مهرواره شعر آفرینش شناخته شدند که با شرایط ایجاد شده و عدم برگزاری آن، هدایا و لوح قدردانی آنها ارسال و کتابی از آثار آنها چاپ می‌شود.

لازم به ذکر است در حال حاضر ۸۸ انجمن ادبی ویژه نوجوانان و اعضای ارشد در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور فعال است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =