کد خبر: 296631
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
برپایی دو کارگاه مجازی داستان و قصه در کانون ایلام

دو کارگاه آموزشی داستان و قصه با حضور مجازی کارشناسان این حوزه برای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام برپا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیرا قیومی نویسنده و مدرس دانشگاه و الهام دارابی کارشناس معاونت فرهنگی کانون در فضای مجازی به ترتیب برای اعضای انجمن‌های داستان و قصه‌ کانون استان ایلام کارگاه آموزشی برپا کردند.
بر اساس این گزارش در کارگاه مجازی داستان آفرینش که روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد در مدت دو ساعت ۶ داستان از سوی مدرس این کارگاه به همراه مربیان و اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
قیومی در این کارگاه آموزشی بر نگاه نو به سوژه‌ها و تاثیر ایده‌ی اولیه داستان، شروع ‌و پایان‌بندی مناسب، ویژگی‌ها، جذابیت ‌در داستان و نقش موثر آن، داستان‌های یک خطی، تفاوت زبان شعر با داستان و... تاکید کرد.
این برنامه با استقبال خوبی از سوی بچه‌ها روبه‌رو شد و اعضا به صورت صوتی و نوشتاری با مهمان انجمن به بحث وگفت‌وگو پرداختند.
هم‌چنین روز بیستم فروردین نیز انجمن قصه‌گویی کانون ایلام میزبان حضور مجازی الهام دارابی کارشناس و قصه‌گوی کانون بود و در این نشست مبانی قصه و قصه‌گویی بررسی و به پرسش‌های اعضای انجمن پاسخ داده شد.
برهمین اساس چگونگی اجرای قصه و ارتباط اولیه، شناخت خود، مخاطب، قصه، چگونگی اجرا، زبان بدن، لحن و صبر قصه‌گو، نداشتن تکیه کلام و لکنت، پرداخت و انتخاب قصه، تناسب و مضمون قصه و ایجاد بستر مناسب برای به اشتراک گذاشتن آموخته‌ها و تجربه‌ها و آمادگی یک قصه‌گوی حرفه‌ای برای اجرای صحنه‌ای جشنواره از نکته‌هایی بود که دارابی در مورد آن‌ها مباحثی را مطرح و با اعضا و مربیان گفت‌وگو کرد.
 یادآوری می‌شود کانون استان ایلام در برنامه پیک امید مجازی حضوری پررنگ داشته و مربیان، آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای بچه‌های داخل منزل برگزار می‌کنند و تاکنون ۱۵۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری به صورت مجازی آموزش داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =