ضرورت جهش فرهنگی با برگزاری رزمایش هم‌دلی

مدیرکل کانون استان گیلان در نخستین نشست اعضای شورای فرهنگی در سال ۱۳۹۹ بر ضرورت جهش‌های فرهنگی در سایه برگزاری رزمایش هم‌دلی تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی سخنان خود در این نشست را با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در قالب نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ و اهمیت جهش تولید در این مقطع زمانی آغازکرد و رسالت کانون پرورش فکری در این زمینه را گنجاندن تولیدات فرهنگی مناسب در سبد خانواده‌های ایرانی دانست.  

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از فرصت‌های هم‌دلی و هم‌زبانی در مواجهه با ویروس کرونا برای حاضران سخن‌گفت و با اشاره به تلاش‌های جهادگران عرصه‌ی سلامت اظهارکرد: پاس‌داشت سلامتی مردمان ایران اسلامی، هم‌چون صیانت از باورهای فکری و مرزهای جغرافیایی، ارزش‌مند و قابل تقدیراست.

دیگربخش سخنان این مدیرفرهنگی به اعیاد شعبانیه و حرکت‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا اختصاص‌داشت و ضیائی با بیان این‌که در دوران پساکرونا، تماشاگر جهانی منتظر و شاهد ازمیان برخاستن نظام تک قطبی خواهیم‌بود افزود: لازم‌است به‌عنوان یک مجموعه‌ی فرهنگی برای امیدبخشی به جامعه و تقویت روحیه نوع‌دوستی و تفاهم، تلاش بیش‌تری داشته‌باشیم.

اشاره به موفقیت‌های کانون گیلان در سال گذشته، لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم‌چنین، ضرورت هدف‌مندسازی برنامه‌های این مجموعه در نیمه نخست و شش ماهه دوم سال جاری، دیگر موضوع‌های مورد توجه اسفندیار ضیائی بود و وی در همین‌حال  اثربخشی فعالیت‌های کانون پرورش فکری در قالب «پیک امیدمجازی» و اهمیت گسترش این فعالیت‌ها بر بستر فضای مجازی  را خاطرنشان‌کرد.

او در این میان، انتشار فراخوان‌های «لبخند بهارانه» و «قهرمان‌ آشنای من» با موضوع تجلیل از جهادگردان عرصه سلامت  را یادآورشد و ارایه‌ی ایده‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی نوآورانه را یک ضرورت خواند.

بیان دیدگاه‌ها و ارایه‌ی گزارش از سوی حاضران، بخش پایانی نخستین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در سال جاری بود که صبح امروز در محل  نشست‌های این نهاد فرهنگی در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =