با ابتکار  و خلاقیت، حال خوش زندگی را برای اعضا رقم بزنیم

اولین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این جلسه که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن اجتماعات کانون فارس در شیراز برگزار شد، اهداف و چشم‌اندازهای کانون در سال ۹۹ بررسی شد.

بر این اساس زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس به سیاست‌های ده‌گانه مدیرعامل که مبنای تدوین عملکرد استان است اشاره کرد و گفت: با توجه به این سیاست‌ها و چشم‌انداز ده‌ساله و اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی، برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

او تعیین کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها و هم‌خوانی با اهداف را مهم برشمرد و گفت: لازم است در جهت میزان تحقق اهداف، تحلیل عملکردها و بررسی نقاط قوت و ضعف گام برداشت و با بررسی فرایندهای ابلاغی و مقایسه عملکرد واحدها و مراکز بیش از پیش به اجرای دقیق برنامه پرداخت.

افتخاری همچنین بر تدوین برنامه‌ها بر اساس اهداف و شاخص‌ها تاکید کرد و گفت: عملکرد استان باید متناسب با شیوه‌نامه کشوری تدوین و اجرا شود و با ابتکار و خلاقیت در برنامه‌ریزی و توجه به شعار فرهنگی حال خوش زندگی به اجرای فعالیت‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان با همکاری سایر دستگاه‌ها و مشارکت نهادهای فرهنگی اقدام کرد.

مدیر کل کانون فارس به تأسیس کارگاه‌های تخصصی در استان فارس اشاره کرد و گفت: پیش از این کارگاه‌های تخصصی نجوم، سفال و انیمیشن راه‌اندازی شده و بر این اساس لزوم اختصاص محلی با عنوان مجتمع فرهنگی هنری ضروری است با بتوانیم با تشکیل انجمن‌های تخصصی خلأهای موجود را برای کودکان و نوجوانان پر کنیم.

افتخاری از کارشناسان مربوطه خواست با برگزاری مستمر فعالیت‌های موسیقی، نجوم و انیمیشن و برنامه‌های جذاب، در جذب و نگهداری اعضا به ویژه اعضای پسر تلاش کنند.

او همچنین ارتقاء مراکز شهری و روستایی را مهم برشمرد تا از این راه کودکان و نوجوانان محروم و کم‌برخوردار هم بتوانند در اقصی نقاط استان از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.

مدیر کل کانون فارس از کارشناسان خواست با همراهی و نظارت دقیق بر مراکز فرهنگی هنری، در تهیه و ارسال پیش‌بینی برنامه‌ها بر اساس شعار سال و جهش تولید، تولید تفکر و ابتکار بر مبنای اهداف و راهبردهای سالانه استان و گزارش عملکرد ماهانه، فصلی و سالانه و برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگی در مراکز کوشا باشند.

او در بخشی از سخنانش به خرید و تهیه کتاب‌های مورد نیاز مراکز در سال ۱۳۹۸ از محل موافقت‌های استانی اشاره و بر ضرورت استفاده کتاب تاکید کرد و گفت: بر استفاده مناسب از کتاب‌ها نظارت شود تا کتابی در انبارهای مراکز باقی نماند و با ثبت به موقع در اختیار اعضا قرار بگیرد.

ایجاد فرصت‌های تازه برای مربیان، تقویت و توسعه تولیدات در فضای مجازی، پیش‌بینی، تعهد و پای‌بندی به اجرای مناسب و به‌موقع برنامه‌ها، پای‌بندی به ارائه گزارش به موقع فعالیت‌ها، مدیریت سبز و صرفه‌جویی در منابع و استفاده درست از امکانات موجود، تولید هدف‌مند برنامه‌ها، ایجاد مهارت‌های مثبت حال خوش زندگی، ارائه آموزش‌های مناسب و به‌موقع، برگزاری پیک امید و اجرای جشنواره‌ها و مهرواره‌ها از دیگر محورهایی بود که افتخاری در جمع کارشناسان به آن اشاره کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، ارزیابی عملکرد، فناوری اطلاعات و روابط‌عمومی و معاونت‌های فرهنگی و اداری مالی و مسوول حراست به ارائه گزارش فعالیت‌های خود در سال گذشته، پیش‌بینی برنامه‌های سال جدید و بررسی آسیب‌های موجود در هر حوزه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =