کد خبر: 296938
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
بازدید 2071
رصد ماه به طور زنده در فضای مجازی

در روز جهانی نجوم؛ علاقمندان به اجرام آسمانی توانستند از طریق صفحه مجازی و به طور زنده؛ ماه را رصد کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران  جمعه شب مورخ ۱۲ اردیبهشت ۹۹  مصادف با روز جهانی نجوم چند تن از کارشناسان نجوم در مرکز رصد خانه زعفرانیه  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران حضور یافته و مشغول رصد ماه و انتشار آن به صورت زنده از دو صفحه اینستاگرام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و انجمن نجوم شدند.

 کارشناسان تلاش کردند ضمن تشویق خانواده ها به رعایت نکات بهداشتی  و در خانه ماندن برای شکست ویروس کرونا؛ شرایطی فراهم شود تا آنها بتوانند به طور زنده  و با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی  ماه را رصد کرده و در مورد اجرام آسمانی اطلاعات مفیدی کسب کنند.

در این برنامه رصدی که از صفحات کانون پرورش فکری استان تهران و انجمن نجوم کانون استان تهران از ساعت ۱۹ تا ۲۴ پخش شد، اطلاعات کاملی در خصوص دهانه های برخوردی حاصل از اصابت شهاب سنگها، جنس آن‌ها، کوهستان های ماه، و دریاهای ماه به مخاطبان داده شد.

شایان ذکر است که پخش زنده  رصد ماه از صفحات اینستاگرام کانون پرورش فکری استان تهران با حضور علی ابراهیمی سراجی (دبیر روز جهانی نجوم در ایران)، سعید نظریه (عضو سابق رصدخانه زعفرانیه و مدرس نجوم) و مرصاد جعفری (کارشناس نجوم رصدخانه زعفرانیه) برگزار شد و در ارتباط با سوژه رصدی روز نجوم گفتگویی علمی  و جذاب صورت گرفت. همچنین علاوه بر اطلاعات رصدی، کارشناسان به سابقه برگزاری روز نجوم در رصدخانه زعفرانیه و سایر مراکز علمی از جمله رصد خانه دماوند و مرکز علوم کانون تهران و هدف از گرامیداشت این روز به مخاطبان اشاره کردند.

از دیگر حاضران این جشن رصدی مجازی، سرکار خانم یزدانی، مسئول محترم مرکز ۱۶ کانون پرورش فکری و محمد فشارکی، از منجمان آماتور، و مریم شفیع زاده کارشناس روابط عمومی کانون استان تهران بودند.

گفتنی است :علاقه مندان می توانند تمام مراحل رصد روز نجوم را از آرشیو صفحه کانون پرورش فکری استان تهران به نشانی kanoonparvaresh_tehran@ مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =