کد خبر: 296998
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
آغاز فعالیت مراکز کانون استان خراسان جنوبی به صورت مجازی

با توجه به استمرار تعطیلی مراکز کانون به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مراکز کانون فعالیت خود را در بستر فضای مجازی داخلی آغاز می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعللام این خبر گفت: با توجه به تعطیلی مراکز کانون به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با هدف پرکردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان و همچنین پایدار سازی اعضا، فعالیت‌های جاری مراکز، کارگاه‌ها و انجمن‌ها در قالب گروه‌های مجازی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شرایط تشکیل گروه‌های مجازی فعالیت‌های فرهنگی افزود: در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی استان به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، چهار گروه (دو گروه کودک و دو گروه نوجوان) به تفکیک دختر و پسر تشکیل می شود و مربیان در این قالب به اجرای فعالیت می پردازند و بر همین اساس کارگاه‌ها و انجمن‌ها نیز گروه‌های مستقل خود را خواهند داشت.

حمیدی افزود، در فعالیت‌های جاری، مراکز کانون با برنامه ریزی هفتگی ، متناسب با هر گروه سنی دو نوبت در هفته برای هر گروه سنی پیش بینی و اجرا خواهد شد.

مدیر کل کانون استان ادامه داد: در این خصوص برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل کتاب‌خوانی،قصه گویی، معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع، نمایش خلاق با کمک اعضای خانواده، بازی و سرگرمی، مباحث علمی ، فعالیت‌های علمی ساده ، نقد کتاب ، کاردستی و ... خواهد بود و تلاش خواهد شد محتواهایی با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی، پیام‌های بهداشتی، اجتماعی و اخلاقی با استفاده از شیوه های جذاب در گروه‌های مراکز ارایه شود.

وی برگزاری انجمن‌های کانون شامل انجمن قصه گویی، ، نجوم ، انجمن های ادبی و هنری با حضور میهمانان کشوری در بستر فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های مراکز برشمرد و افزود، تمامی این فعالیت‌ها بدون پذیرش کودکان ونوجوانان در مراکز کانون و به صورت مجازی  با استفاده از پیام رسان‌های داخلی تا زمان بازگشایی مراکز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =