کد خبر: 297120
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
انجمن سرود کانون پرورش فکری خوزستان در قاب مجازی جا گرفت

دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان «گلبانگ» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان،  دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان «گلبانگ»، بیست و هشت اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ با حضور غلامرضا گورکانی مدرس موسیقی، آهنگساز و مربی گروه کرال «پسران و دختران» کانون استان زنجان، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، آذر مشهدی کارشناس انجمن‌های سرود کانون کشور و جمعی از نمایندگان انجمن‌های سرود استان‌های سراسر کشور ویژه اعضا دختر برگزار شد.

 غلامرضا گورکانی مدرس دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون خوزستان، در ابتدا این نشست، نوجوانان را با مفاهیم بنیادین و اولیه موسیقی همچون نت‌های موسیقی، سلفژ (خواندن و نوشتن نت‌های موسیقی)، اکتاو، ریتم، ضرباهنگ و تمپو نت‌های موسیقی آشنا کرد.

این مدرس موسیقی همچنین نت گرد، نت سیاه و نت سفید را به اعضای شرکت کننده در این جلسه آموزش داد و ارزش هر یک از این نت‌ها را در زمان اجرای موسیقی برای نوجوانان تشریح کرد.

گورکانی در ادامه به شیوه‌های شناخت فیگورهای صحیح و مناسب دهان برای ادای صحیح نت‌ها و آواهای موسیقی و نحوه دُرست نفس‌گیری در اجرای سرود و آواز اشاره کرد و با ارائه فایل‌های صوتی مختلف، به تمرین خواندن و نوشتن نت‌های موسیقی با اعضا پرداخت و در جهت تقویت و تعمیق آموزش‌های داده شده، تمرین‌هایی را نیز برای بیش از 60 شرکت کننده نوجوان حاضر در جلسه ارائه کرد.

مدرس دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان «گلبانگ»، در بخش پایانی این نشست، به‌منظور شناخت الزامات یک صدای مناسب برای گروه سرود، به مربیان پیشنهاد کرد در هنگام انجام آزمون صدا و انتخاب اعضای مستعد، علاوه بر خوب بودن صدا به مقوله مهم گستره‌ی صدا نیز توجه کنند.

بر اساس این گزارش، انجمن سرود استان خوزستان در تلاش است تا برطرف شدن موانع برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی حضوری که با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری به وجود آمده است با دعوت از استادان و مدرسان موسیقی و سرود از سراسر کشور و تشکیل جلسات آنلاین و کارگاه‌های مجازی، بستری مناسب برای تقویت جایگاه سرود و نیز پرورش استعدادهای سرود و موسیقی استان فراهم کند.

دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان «گلبانگ» ویژه نوجوانان پسر نیز روز یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1399 با حضور غلامرضا گورکانی برگزار خواهد شد.

گفنتنی است: اولین کارگاه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان فروردین‌ماه 1399 با موضوع انواع آواها و نیز ویژگی‌ها و تفاوت‌های صداهای موسیقیایی و غیر موسیقیایی در دو نوبت، ویژه‌ی اعضا دختر و پسر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =