برگزاری نخستین جلسه‌ی شورای اقامه نماز در کانون سمنان/ تکریم و معارفه دبیر شورای اقامه نماز

مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان در نخستین جلسه‌ی اعضای شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فعالیت این‌مجموعه‌ی فرهنگی و هنری را مهم و شایسته‌ی تقدیر دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان؛ نخستین جلسه‌ی اعضای شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دعوت از حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان، صبح چهارشنبه ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۹ در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار و در پایان جلسه از دبیر این شورا، قدردانی و دبیر جدید شورا، معرفی شد.

بر اساس این گزارش، مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان کانون پرورش فکری از تلاش این‌مجموعه درخصوص نماز قدردانی و اظهار کرد: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داده تا بخشی از عمر خود را در خدمت نماز باشیم و امروز ‌که اینجا جمع شده و در مورد نماز حرف می‌زنیم، سعادت است.

مشاور استاندار سمنان با اشاره به سقوط آندلس در سال ۱۹۴۲ میلادی پس از ۸۰۰ سال حکومت اسلامی و فرمایش مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» مبنی بر این‌که «مواظب آندلسی‌شدن فرهنگ ایران باشیم» بر تعمّق و  تعقّل به این سخن، تأکید و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های متنوع و جذاب مربیان کانون پرورش فکری در جذب و ترغیب کودکان به مقوله‌ی نماز بسیار مؤثر بوده و جلوی خیلی از بزه‌های اجتماعی آینده را می‌گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان این‌که کار فرهنگی بایست از کودکی آغاز شود فعالیت‌های کانون پرورش فکری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: امروزه فضای مجازی به فضای حقیقی بدل شده و با توجه به شرایط روز جامعه، همه آن را باید فرا گیرند و به دنبال تولید محتوای مناسب و کاربردی باشند و از آن غافل نباشند.

وی هم‌چنین بیان داشت: روزانه از سوی کودکان و نوجوانان این سرزمین، بالغ بر ۲۰میلیون قطعه عکس در فضای مجازی رد و بدل می‌شود پس در عصر غیبت موظف هستیم با ابزار امروزی به ترویج ظهور و تبلیغ احکام اسلامی و دعوت مخاطبان به فعالیت‌های دینی و... بپردازیم.

مشاور استاندار سمنان در پایان سخنانش تصریح کرد: مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با بهترین نسل جامعه ارتباط دارند، بایست فرزندان جامعه و فرزندان خود را به اقامه‌ی نماز تشویق کنند و احکام شرعی را به آن‌ها بیاموزند و برای رسیدن به هدف و رسالت خود، مربیان را بیاموزید و بیاموزانید بر این‌که به علم روز مسلط شوند تا عالم به اتفاقات روز باشند.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این جلسه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای گران‌قدر و حضرت امام(ره) و قدردانی از تلاش‌گران عرصه‌ی نماز، خاصه فعالان فرهنگی، هم‌کاران و مربیان فرهنگی که در صف مقدم قرار دارند، گفت: نماز، فریضه و پرچمی است که با عامل‌بودن همه‌ی ما می‌تواند در نزد کودکان و نوجوانان اثرگذاری ماندگاری داشته باشد. بنابراین هر عملی که بر این ستون خدشه وارد کند قطعاً در جهت بلااثر بودن گام برمی‌دارد؛ لذا اعتقاد به نماز و عمل به متن آن که انصاف داشتن، عدالت‌گرا بودن، محبت‌گرا بودن، تواضع‌گرا بودن، صادق بودن، بی‌منت بودن، دغدغه‌ی نیازمندان و پابرهنگان را داشتن، از منیّت دور بودن، ظلم‌ستیز و مدافع حقانیت بودن، مثبت‌اندیشی و کنترل خشم داشتن، با مرام و رفتارمند بودن ازجمله‌ی آن است و بی‌نهایت خصوصیات دیگر متّصف در نماز و قرآن و عترت که می‌تواند ما و جامعه‌ی ما و عزیزان ما را از چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری مصون دارد.

خدابخشی در ادامه با توجه به فرارسیدن روز قدس، آن را نماد مقدس ظلم‌ستیزی، عنوان و اظهار کرد: روز قدس، روزی است که ملت ما با حضور در صحنه و دفاع از مظلوم در عمل ثابت کرده که به عمل‌گرایی و عامل بودن در دین و مذهب و مرام خود با تأسی از قرآن و عترت پای‌بند است.

خدابخشی‌ هم‌چنین با اشاره به یکم خرداد، روز بزرگ‌داشت ملاصدرا دانشمند بزرگ ایرانی که از سوی حضرت امام(ره)، «فخر شیعه» معرفی شدند، اظهار داشت: قلم‌های عالمان مانند خون شهداست و مربیان جا دارد در گروه‌های فرهنگی مجازی از این فیلسوف جلیل‌القدر یاد کرده و در معرفی شخصیت آن به مخاطبان خود، تلاش کنند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه از طاهره جعفرزاده کارشناس روابط‌عمومی و دبیر شورای اقامه نماز کانون استان، با اهدای لوح، قدردانی و زینت حامدی کارشناس امور مالی کانون به‌عنوان دبیر شورای اقامه نماز این اداره‌کل معرفی و احکام سایر اعضای شورا نیز تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =