چگونگی انتخاب اعضای گروه سرود و آشنایی با مناطق صدای حنجره

دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با موضوع چگونگی انتخاب اعضای گروه سرود و آشنایی با مناطق صدای حنجره با حضور منیژه واحد قاضیانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ادامه نشست ها و کارگاه‌های مجازی، دومین جلسه انجمن سرود کانون در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۹ با حضور الهه مقصودلو معاون فرهنگی، کارشناسان، اعضای نوجوان و به مدرسی منیژه واحد قاضیانی، مدرس دوره‌های سرود برگزار شد.

منیژه واحد مدرس دومین جلسه مجازی انجمن سرود کانون گلستان، در ابتدای این نشست، نوجوانان را با یک اجرای خوب، نحوه‌ی آرایش گروه یا همان چیدمان اعضا و شکل ایستادن در صحنه آشنا کرد.

وی با بیان اینکه آرایش گروه در زیر، بمی،کمی و زیادی صدایی که از خوانندگان به گوش می رسد موثر است، نوع ایستادن اعضای گروه را نیز در القای بهتر محتوای سرود بر مخاطب تاثیرگذار دانست.

او در ادامه با بیان اینکه با رعایت حد محدودیت‌های صدای اعضا می توانید صدای خود را بهبود ببخشید، گفت:  این محدودیت‌ها در بعضی بیشتر و در بعضی کمتر است ولی همه به گونه‌ای دارای این محدودیت‌ها هستند و به اصطلاح شما باید به نقطه شیرین صدای خود برسید.

بر اساس این خبر انجمن سرود استان گلستان در تلاش است تا برطرف شدن موانع برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی حضوری که با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری به وجود آمده است با دعوت از استادان و مدرسان موسیقی و سرود و تشکیل جلسات برخط و کارگاه‌های مجازی، بستری مناسب برای تقویت جایگاه سرود و نیز پرورش استعدادهای سرود و موسیقی استان فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =