کد خبر: 297432
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
برگزیدگان جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی  چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

آیین پایانی جشنواره ملی مجازی شاهنامه‌خوانی در مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره در سه بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی مربیان برگزار شد و در نهایت از میان۳۱۳ اثر رسیده به دبیرخانه در مرحله اول ۱۵۷ اثر و در مرحله نهایی ۲۳ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.
بر اساس این گزارش در بخش شاهنامه‌خوانی رده سنی ۳ تا ۶ سال آنیسا طاهرخانی از تاکستان استان قزوین، مهیا نکویی از مشهد، کیان قاسم‌پور از فارسان و آرمان چلگردی از قزوین برگزیده شدند.
هم‌چنین در این بخش در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال، صنم علی‌نیا و کیانا رهنورد هر دو از مشهد و المیرا موری و النا طهماسبی هردو از شوشتر خوزستان و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز امیرمحمد موسایی از فارسان، مبینا شکرلب از مشهد، سمیه مهدی‌زاده از شهرکرد و ثنا فیض‌الله‌زاده از تهران به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.  
بر همین اساس در بخش نقالی در گروه سنی ۳ تا ۶ سال مائده یدالهی از فارسان چهارمحال و بختیاری و در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال دینا شیری‌زاد از کرج، لیلا محمدی از لردگان و اسماء محمدی از شهرستان خان‌میرزای چهارمحال و بختیاری و آناهیتا و آرش ملکی‌وند از بوشهر  برگزیده شدند.
در همین حال در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بخش نقالی نیز ترنم علی‌پور از رامهرمز خوزستان، فاطمه حسنی از لردگان و آیناز مختاری از جونقان چهارمحال و بختیاری برگزیده شدند.
در عین حال در بخش قصه‌گویی جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی نیز محسن وظیفه از اردبیل و عرفان منصوری از لردگان چهارمحال و بختیاری به عنوان نفرات برگزیده معرفی و فرزانه صالحی و فاطمه آذری هردو از استان چهارمحال و بختیاری شایسته تقدیر شناخته شدند.
در این آیین ابوالفضل طبسی(نیاوش) پژوهش‌گر و مدرس کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی و عضو هیات داوران جشنواره مجازی شاهنامه‌خوانی در سخنانی گفت: شاهنامه گنجینه‌ای ارزشمند و میراثی کهن است که می‌توان در آموزش مناسب و هدایت کودکان و نوجوانان در مسیر درست فرهنگی از آن بهره‌مند شد.
حجت‌الله آسمند معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این‌باره اظهار داشت: جشنواره مجازی شاهنامه‌خوانی آغازی برای فعالیت جدی‌ و توجه ویژه به بخش فرهنگ در سال جدید است.
وی افزود: با توجه به خانه‌نشینی به دلیل شرایط ایجاد شده، این جشنواره جرقه‌ای در بحث فرهنگی است و باید بتوانیم از آن برای فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور استفاده کنیم. امیدواریم روزی همه مراکز استان و کشور در راستای اعتلای فرهنگ جامعه، فعالیت مستمر شاهنامه‌خوانی داشته باشند.
آیین پایانی این جشنواره از مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی فارسان در شهرستان فارسان، به صورت زنده از صفحه اختصاصی کانون استان چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =