چهارمین جلسه مجازی انجمن هنرهای نمایشی نوجوان کانون خوزستان برگزار شد

چهارمین جلسه مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با موضوع «عروسک چیست؟» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، چهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی نوجوانان کانون پرورش فکری استان خوزستان در دو برنامه مجزا با حضور 93 عضو دختر و 55 عضو پسر اجرا شد.

در این نشست محسن اکرمی، نویسنده، عروسک ساز، نمایشگر عروسکی، مدرس نمایش خلاق و مربی فرهنگی کانون یزد، میهمان ویژه این برنامه به بیان اهمیت عروسک و تاثیر آن در نمایش پرداخت.

اکرمی در ادامه به تعریف واژه عروسک، خاستگاه آن و اولین عروسک سازها اشاره کرد و نوجوانان را با مفهوم بازی دهنده یا عروسک‌گردان آشنا کرد.

او در بخش دیگری از این نشست به انواع عروسک‌ها، تفاوت آن‌ها در ساخت، اندازه و نوع عروسک‌گردانی و تکامل آن‌ها در طول زمان را برای نوجوانان شرکت‌کننده در چهارمین جلسه مجازی انجمن هنرهای نمایشی نوجوان کانون خوزستان توضیح داد.

مدرس نمایش خلاق مراکز کانون یزد در پایان این نشست مجازی نوجوانان عضو انجمن هنرهای نمایشی کانون خوزستان را با چند نمونه از عروسک‌های ساده که مراحل ساخت پیچیده‌ای نداشتند و با مفصل‌های ساده‌ای حرکت می‌کردند آشنا کرد و به عنوان کار عملی از اعضا نوجوان خواست یک عروسک خلاق را به‌عنوان پروژه عملی جهت ارائه در جلسه آینده بسازند.

گفتنی است: چهارمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان خوزستان در حالی برگزار شد که نوجوانان عضو این انجمن در سه دوره گذشته آن با حضور اساتید این حوزه، با مفهوم و تاریخچه تئاتر، فن بیان در نمایش و برخورد با نمایشنامه و اهمیت مخاطب شناسی در نمایش کودک و نوجوان آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =