ششمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون اهواز برگزار شد

ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کلان‌شهر اهواز (انجمن ادبی صبا) در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ششمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان خود را با حضور نسرین قربانی، شاعر، مدرس و منتقد فعال حوزه‌ی شعر و ادبیات و کارشناس بخش ادبی مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار کرد.

این نشست با اشتراک‌گذاری آثار اعضا نوجوان آغاز شد و نسرین قربانی منتقد فعال حوزه‌ی شعر و ادبیات به نقد و بررسی اشعار پرداخت.

قربانی در ادامه با ابراز خرسندی از کیفیت آثار نوجوانان شاعر عضو این انجمن گفت: تعابیر و تصاویر تازه در اشعار اعضا پُر رنگ بود و نوجوانان به‌خوبی توانسته بودند در اشعار خود تعبیرها و تصویرهای تازه را به کار ببرند.

او رعایت هوشمندانه‌ی ایجاز، نگاه نو به پدیده‌ها، ساخت ترکیبات نو، پردازش بیشتر فضای سورئالیستی در شعر و توجه به زبان عاطفی را از دیگر ویژگی‌های اشعار نوجوانان برشمرد و بیان کرد: نوجوانان در استفاده از تشبیهات تازه جهت جلب مخاطب در آثار خود به‌خوبی بهره بردند.

نویسنده مجموعه شعرهای «مثل یک اتفاق تکراری» و «شاعران همیشه‌های ناگهان» در پایان این نشست یادآور شد: پایان‌بندی اکثر آثار اشتراک‌گذاری شده نوجوانان، زیبا و تأثیرگذار است.

گفتنی است: ششمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان مراکز کانون اهواز «صبا»، با حضور رؤیا پروین کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، محدثه الماسی مسئول انجمن ادبی صبا  و مربیان ادبی مراکز کانون شهرستان اهواز و اعضای انجمن برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =