رصد آخرین خورشیدگرفتگی قرن

اعضای مرکز فرهنگی و هنری جونقان آخرین خورشیدگرفتگی قرن را رصد کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خورشید گرفتگی یکم تیر امسال، حلقوی بود و در ایران به صورت جزئی دیده می شد.

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چهارمحال و بختیاری در این زمینه اظهار داشت: خورشید گرفتگی یکم تیر امسال در مناطق گسترده ای از ایران از جمله استان چهارمحال وبختیاری قابل مشاهده بود که گروه انجمن علمی نجوم در مرکز فرهنگی هنری جونقان این رویداد علمی را رصد کردند.

وی افزود: خورشیدگرفتگی یکی از تماشایی ترین رویدادهای نجومی است که بیشتر مردم در زندگی خود تجربه می کند.

نوشین فرهادی مسول مرکز فرهنگی هنری جونقان عنوان داشت: رصد آخرین خورشید گرفتگی قرن توسط اعضای کودک و نوجوانان و جمعی از علاقمندان در این مرکز انجام شد.

 وی خاطرنشان کرد: یک خورشیدگرفتگی کلی ۲۱ سال پیش رخ داد و ۱۳ سال آینده در اسفندماه سال ۱۴۱۲ نیز خورشیدگرفتگی کلی دیگری در ایران به وقوع می‌پیوندد.

فرهادی اضافه کرد: این خورشیدگرفتگی حلقوی بود و زمانی رخ می‌دهد که ماه بیشترین فاصله را از زمین داشته و در نتیجه کوچکتر به نظر می رسد، سایه آن نیز کوچک تر است، نمی تواند کل خورشید را بپوشاند و یک حلقه نورانی از دور خورشید روشن می ماند.

مسول مرکز فرهنگی و هنری جونقان ادامه داد: این گرفت از ساعت ۸:۵۸ آغاز و در ساعت ۱۱:۳۸ به پایان رسید که اوج گرفت در استان ساعت۱۰:۱۲ با ۵۷ درصد پوشیدگی رویت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =