کانون پرورش فکری باید نسل کودک و نوجوان را برای پذیرش مسئولیت در آینده آماده کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید نسل آینده ساز ایران اسلامی را برای پذیرش مسئولیت هایی که در آینده برعهده می گیرند آماده کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید حسن قاضی عسگر پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری، در نشستی با مدیر کل کانون پرورش فکری استان با بیان این که فعالیت های ارزشمندی همچون پرورش خلاقیت و نوآوری و آموزش هنر و ادبیات در کانون پرورش فکری انجام می شود، اظهار داشت: این مجموعه می تواند تمام امور و فعالیت های مورد نیاز فرهنگی، هنری و اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان را به خوبی پوشش دهد.

وی در ادامه با تاکید بر در نظر گرفتن مسائل درآمدزایی کانون پرورش فکری در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری گفت:کانون پرورش فکری باید برنامه های اقتصادی ودرآمدزایی را نیز در اولویت خود قرار بدهد تا بتواند بخشی از هزینه های برنامه های خود را تامین کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه اضافه کرد:اگر شهرک علمی تحقیقاتی، مجموعه سیتی سنتر، مدرسه اقتصاد و صدا و سیما کمک نمایند، کانون پرورش فکری به اهداف ارزنده خود دست می یابد.

سید حسن قاضی عسگر،بررسی نیاز های کودکان و نوجوانان را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت:با شناخت نیاز ها می توانیم در راستای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان گام برداشته و حس میهن دوستی و مردم دوستی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم.

وی در ادامه با بزرگ و ارزنده خواندن کار در حوزه کودک و نوجوان گفت:کانون پرورش فکری باید به گونه ای برنامه ریزی کند که کودکان و نوجوانان را برای مسئولیت هایی که در آینده بر عهده می گیرند آماده کند و خلاقیت آنان را پرورش دهد.

 راه اندازی مدرسه اقتصاد از رویکرد های اصلی کانون پرورش فکری است
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این نشست، راه اندازی مرکز تخصصی آموزش اقتصادی ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از جمله اولویت های اصلی کانون پرورش فکری دانست و گفت: راه اندازی مدرسه اقتصاد برای کودکان و نوجوانان با رویکرد تربیت نسلی با دیدگاه اقتصادی که بتواند در حوزه اقتصاد و کارآفرینی فعالیت کند از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار کانون پرورش فکری قرار دارد. همچنین راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری در کانون پرورش فکری نیز از جمله برنامه هایی هستند که به صورت ویژه به آن پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه به ظرفیت مطلوب تولید بازی و ساخت انیمیشن برای سرمایه گذاری در کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: در موج چهارم بعد از شرکت های دانش بنیان، تولیدات و محصولات فرهنگی، هنری مانند فیلم و انیمیشن به عنوان فعالیت های درآمدزا محسوب می شوند که کانون پرورش فکری  می تواند در این زمینه نیز فعالیت های ارزشمندی را ارائه دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =