ثبت نام فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری در خراسان جنوبی آغاز می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام دوره های تابستانی کانون در مراکز استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان از آغاز پذیرش اعضا در مراکز کانون پس از وقفه‌ای ۳ ماهه خبر داد و گفت: بنابر اعلام معاونت فرهنگی کانون کشور و هماهنگی‌های انجام شده با مراجع دارای صلاحیت، مراکز کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ تیر ۱۳۹۹ پذیرای متقاضیان حضور در مراکز کانون هستند.

وی با اعلام اینکه مراکز کانون استان آمادگی لازم به منظور برگزاری دوره های ویژه تابستان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند، افزود: زمان ثبت‌نام این دوره‌ها از ۵ تا ۱۵ تیر خواهد بود و با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان وجود دارد، مرحله نخست راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی کانون کشور نیز با هدف دسترسی آسان و ایمن خانواده‌های ایرانی و همه فارسی‌زبانان دنیا از ۵ تیر ۱۳۹۹ رونمایی می‌شود.

حمیدی با اشاره به این‌که سامانه مرکز مجازی کانون شهریور سال جاری به‌صورت رسمی افتتاح و خدمات مختلفی از سوی این مرکز ارایه خواهد شد گفت: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۵ تیر با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال با پرداخت حق عضویت سالانه، ضمن امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه می توانند از ۸ فعالیت کتاب محور مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) را به صورت رایگان بهره مند شوند.

مدیر کل کانون استان افزود: همچنین با ابلاغ دستور العمل معاون فرهنگی کانون کشور فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت افزایش یافته وعلاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای قصه گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، هنر های تجسمی از قبیل نقاشی، طراحی، تصویر سازی، نقاشی روی شیشه، نقاشی خط، خوشنویسی، کاغذ و تا ، انواع کاردستی، و... و همچنین  هنر های نمایشی با زیر مجموعه بازیگری، نمایشنامه نویسی، ساخت عروسک نمایشی و... استفاده کنند.

حمیدی در ادامه فعالیت‌های ادبی، هنر های آوایی، فعالیت‌های علمی، بازی و سرگرمی، کارگاه‌های حال خوش زندگی، پرورش خلاقیت، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، عکاسی، نجوم و رباتیک را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده مراکز کانون برشمرد.

یادآوری می‌شود مهلت ثبت‌نام فعالیت‌ها و عضویت در مراکز کانون ۵ تا ۱۵ تیر است و علاقه‌مندان دوره‌های مجازی برای ثبت‌نام باید از این تاریخ به نشانی kpf.ir و متقاضیان شرکت در دوره‌های حضوری می‌توانند به مراکز کانون در سراسر استان مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =