باید با آغوش باز  و همدلی و تلاش  به استقبال تغییرات برویم

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز، در هفتمین جلسه نشست شورای فرهنگی کانون استان به تشریح و تببین دستورالعمل عضویت و  فعالیت های تابستان مراکز پرداخت .

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون البرز، قاسم سلیمانی مدیرکل کانون استان  در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از حضور و تلاش همکارانش و توجه ویژه آنان به دستورالعمل اجرای فعالیت‌ها و کارگاه‌های مراکز کانون،  در رابطه با شیوه‌نامه جدید توضیح کاملی ارائه داده و ابراز امیدواری کرد که تغییرات به وجود آمده در فعالیت‌های کانون و راه‌اندازی سامانه‌ی کانون مجازی بتواند شرایطی را فراهم کند که همکاران از نهایت توان و امکانات مرکزدر راستای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان استان استفاده کنند.

 وی همچنین با اشاره به شرایط خاص مراکز در ایام بیماری کرونا از همکاران خواست تمام نکات بهداشتی  و پروتکل‌های مربوطه را  به منظور حفظ سلامتی خود و اعضا رعایت کنند .

این مقام مسوول در بخش ویژه‌ای  به تشریح فعالیت‌ها پرداخته و  در خصوص موارد مختلف از جمله تناسب فعالیت‌ها  با توان و امکانات مرکز، موقعیت جغرافیایی، توان و مهارت مربیان بررسی نحوه چگونگی برگزاری کارگاه در دو قالب مجازی و حضوری، توجه به  قدرت فن بیان و ارتباط‌گیری مربی در فضای مجازی، لزوم استفاده از همکاران کانونی در برگزاری کارگاه‌ها و به کارگیری مدرسان خبره در حوزه های مورد نیاز، تلاش برای جلب رضایتمندی خانواده ها و اعضا، ضرورت اطلاع‌رسانی و تبلیغات وسیع به ویژه در حوزه مجازی و تمرین  جدی برای حضور در سامانه کانون مجازی به جهت حضور موثر از آغاز پاییز امسال، تلاش های همکاران  در خصوص طراحی و تدارک کارگاه های مورد نیاز و  مورد پسند خانواده‌ها اشاره کرد.

 وی   در بخشی از سخنانش خطاب به همکاران گفت باید با آغوش باز و همدلی و تلاش  به استقبال تغییرات تجدید برویم چرا که ورود به عرصه جدید می تواند شروعی باشد برای بازنگری فعالیت‌ها و رفع معایب قبلی .

سلیمانی  همچنین ادامه داد می دانیم که هیچ فعالیتی خالی از عیب نیست و ما انتظار داریم   اگر همکاران در حین اجرای کار با مشکلی مواجه شدند هر چه سریع‌تر  به کارشناس مربوطه  اطلاع دهند تا در اسرع وقت مشکل پی‌گیری و حل شود .

وی  همچنین گفت راه‌اندازی سامانه کانون مجازی و پایگاه اینترنتی اتفاق مبارکی است که بسیار قابل توجه است چرا که این پایگاه کمک می کند تا تمام آنچه که به کانون مربوط است به طور جامع و کامل در اختیار مخاطبان قرار گیرد،  همچنین گزارش دهی و گزارش گیری و ارسال آمار و فرآیند ارزیابی نیز دقیق تر خواهد بود و در کانون  مجازی نیز بسیار سریع‌تر و با سهولت بیشتری کارها انجام می‌پذیرد.

 مدیر کل کانون  از  مربیان مسئول  خواست سعی کنند با برگزاری جلسات شورای فرهنگی نسبت به آگاه سازی همکاران در خصوص این سامانه و سایر تحولات ایجاد شده اقدام کنند.

مهری فلاح،  معاون فرهنگی اجرایی نیز در بخشی از سخنان این جلسه ضمن اشاره به ویژگی‌های خوب شیوه‌نامه و تغییرات اساسی که در آن اتفاق افتاده است ابراز امیدواری کرد که بتوان با همراهی و همدلی در راستای اهداف کشوری قدم برداشت.

فلاح نیز  راه‌اندازی سامانه کانون مجازی را  از اتفاقات خوب خواند و افزود امکان بهره‌مندی و استفاده از آموزش ها در سطح ملی و استانی برای تمام اعضا، وحدت رویه و انسجام مراکز کانون در سطح ملی، نظارت دقیق، عینی‌ و دسترسی سریع‌تر به اطلاعات مراکز و اعضا در سطح استانی و ملی از جمله نکات بارزی است که در سامانه کانون مجازی مشاهده می‌شود.

معاون کانون البرز ضمن تشریح بخشی از شیوه نامه در قالب فعالیت های عمومی و تخصصی و همچنین پاسخگویی به سوالات مربیان مسئول از همکاران خواست تا اعضا و خانواده‌های آنان را به استفاده از کارگاه‌های برخط کانون ترغیب کنند.

 در بخش بعدی کارشناسان واحدهای مختلف همچنین مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در فرصت هایی که داشتند نسبت به بیان برخی نکات از جمله توجه به فعالیت های مجازی،  چگونگی انتخاب مربیان برای مدیریت این کارگاه‌ها،  رعایت لزوم رعایت پروتکل ها و مسائل بهداشتی،  مدت زمان اجرای فعالیت‌های عمومی نحوه انتخاب فعالیت های عمومی پایه و اصلی و ضرورت توجه به توانمندی های مربیان،  تجربیات و سوابق کاری آنان در اداره کلاس های مجازی و حقیقی،  هزینه حق عضویت و چگونگی تعامل با والدین،  نحوه تلفیق گروه های سنی،  توجه به زیرساخت های فضای مجازی از جمله حجم و سرعت اینترنت،  توجه ویژه بخش مالی به قراردادها و همچنین نرخ گذاری کلاس ها با توجه به توان و ظرفیت و موقعیت جغرافیایی،  توجه ویژه به تخفیفات و چگونگی  اعمال آن‌ها،  ملزومات کارگاه‌های  تخصصی و  توجه ویژه به  انجمن ها از دیگر از نکات مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست مدیرکل کانون تاکید کرد که اگرچه شیوه‌نامه کاملاً تمام موارد را تشریح نموده است اما ممکن است در زمان اجرا با  مواردی روبرو شوید بنابراین مربیان مسئول موظفند تمام مواردی را که در حین اجرا با آن مواجه شده به کارشناس مربوطه اطلاع داده و کارشناسان نیز با دقت نظر و جمع‌آوری سریع این موارد،  مراتب را به معاون فرهنگی، اجرایی  استان اعلام کنند تا هر چه سریعتر به ستاداطلاع‌رسانی شود.

 سلیمانی همچنین  بر ضرورت توجه به جدول برنامه ریزی فعالیت ها در شش ماهه دوم سال و همچنین مطلع شدن تمام همکاران استان از دستورالعمل جدید  تاکید کرده و آن را از نکات حائز اهمیت و لازم الاجرا دانست.

 گفتنی است این نشست ظهر  روز سه شنبه ۳ تیر ماه ۱۳۹۹ در کتابخانه کودک مرکز مجتمع کرج برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =