کد خبر: 297882
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
بازنشر رمان‌های پرمخاطب نوجوان در کانون

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شروع دوره جدید انتشار رمان‌های نوجوان، چهار عنوان از آثار خواندنی این مجموعه را بازنشر کرد و به استقبال فصل تابستان رفت.

به گزارش اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مخاطبان می‌توانند با آغاز فصل تابستان آثاری خواندنی از جمشید خانیان، جعفر توزنده‌جانی، محدثه گودرزنیا و مژگان کلهر را مطالعه کنند.

بر این اساس رمان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» اثر جمشید خانیان به چاپ ششم رسیده است. این رمان داستان دختری به نام سارا است که همراه خانواده‌اش در آبادان زندگی می‌کند. پدر خانواده تعمیرکار پیانو است و پیش از آغاز جنگ به آلمان سفر می‌کند. با شروع جنگ، خانواده مجبور به مهاجرت می‌شوند و در بین راه با خانواده‌ی جدیدی آشنا می‌شوند. این رمان به داستان عشق و تاثیرات جنگ می‌پردازد و موفق به دریافت نشان لاک‌پشت پرنده شده است.

«کرمی که هیولا شد» اثر جعفر توزنده‌جانی است. این رمان ماجرای پسری است به اسم مجید که هر وقت از مدرسه به خانه برمی‌گردد، کیفش پر از زباله است. مجید اعتقادی به تمیز کردن کیفش ندارد. تا این‌که یک روز مادرش به او هشدار می‌دهد که در صورت عدم رعایت بهداشت، کرمی در کیف او پیدا می‌شود. ماجرای کتاب از جایی آغاز می‌شود که رویای مادر به حقیقت می‌پیوندد. این اثر برای چهارمین بار است که به دست مخاطبان می‌رسد.

«شاهزاده خانومی در مترو» دیگر کتابی است که این روزها و برای چهارمین بار به دست نوجوانان رسیده است. محدثه گودرزنیا در رمان خود به فقر، ارتباط با والدین، دوستان و اقوام که بخشی از مشکلات قهرمان نوجوان این داستان یعنی هانیه است، می‌پردازد. هانیه، ثریا و عزیز (دختر، مادر و مادربزرگ) از سه نسل متفاوت‌اند که به مخاطبان یاد می‌دهند چه‌طور در مورد توانمندی زنان فکر کنند و کلیشه‌های ذهنی خود را از بین ببرند. همان‌طور که از اسم رمان مشخص است قهرمان این کتاب قرار است در مترو شاهزاده ‌خانومی را ملاقات کند تا شاید این شاهزاده خانوم بتواند بخشی از مشکلات این نوجوان را حل کند. این کتاب پیش‌تر در نهمین جشنواره کتاب برتر برگزیده شده است.

همچنین رمان «دختری با روبان سفید» اثر مژگان کلهر برای پنجمین بار است که به دست مخاطبان می‌رسد. شخصیت‌های اصلی این دنیای خیالی، یک دختر بچه، مادرش و پیرزنی هستند که مادر و دختر مونسش هستند.

کلهر داستان را با به صدا درآمدن زنگ خانه آغاز می‌کند. نامه‌ای حامل خبری تکان‌دهنده به ساکنان خانه می‌رسد. این شروع، اگرچه تکراری است اما نخستین نشانه‌های بحران در داستان را در خود دارد و خواننده را کنجکاو می‌کند تا به خواندن ادامه دهد.

یادآوری می‌شود عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی با قیمت ۲۱هزار تومان و دیگر آثار این مجموعه با قیمت ۱۸هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند این رمان‌ها را از تمامی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =