کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل امر آموزش و پرورش و شکوفا کننده نسل آینده ساز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مکمل آموزش و پرورش در رشد و شکوفایی نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش مهم و بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، حیدر قاسمی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری در دیدار با سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به مهمترین و حساس ترین مقطع زندگی هر انسان که همان دوران کودکی و نوجوانی است گفت: بی شک نقش کانون پرورش فکری کودکان در پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: متاسفانه خدمات ارزنده و مهم کانون پرورش فکری به درستی معرفی نشده است و از این نظر کانون پرورش فکری مظلوم واقع شده است.

قاسمی نقش کانون را از نظر فرهنگی، رشد شخصیت و مهارت آموزی کودکان ونوجوانان بسیار مهم دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکملی در راستای فرایند تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان در نظام آموزش و پرورش است و در  پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی جایگاه والایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان  تبیین و معرفی کانون پرورش فکری را مهمترین رسالت مدیران کانون عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دلیل دیده نشدن کانون پرورش فکری این است که کانون در درون به این نتیجه و باور نرسیده که در تربیت کودکان و نوجوانان آینده نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و این موضوع باعث آسیب به این سازمان شده است.

حیدر قاسمی در ادامه با اشاره به مغفول ماندن حوزه پرورش و فعالیت پر رنگ تر کانون پرورش فکری یادآور شد: کانون پرورش فکری باید از ظرفیت تمام سازمان ها و ارگان ها و به ویژه صدا و سیما و سازمان بهزیستی جهت رسیدن به رسالت و اهداف والای خود استفاده نماید.
هم چنین کانون پرورش فکری برای معرفی برنامه ها و دوره هایی که برگزار می کند باید با آموزش و پرورش تعامل بیشتری داشته باشد و از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد نیز برای تحقق اهداف و اجرای برنامه های خود استفاده نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: کانون پرورش فکری می تواند با همکاری دفاتر تسهیل گری برنامه ها و طرح های خود را برای کودکان و نوجوانان حاشیه نشین و مناطق محروم نیز اجرا نماید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه کانون پرورش فکری در حوزه دین با طراحی بازی ها برای کودکان و نوجوانان جذابیت ایجاد کرده است خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز تخصصی برای آموزش مهارت های مختلف به کودکان و نوجوانان نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که در کانون پرورش فکری به صورت جدی در دست پیگیری و اقدام است.

 کسب ۸۰ رتبه برتر در مهرواره ها و جشنواره های کشوری و بین المللی توسط اعضای کانون

سید محمد قلمکاریان در ادامه به اهمیت راه اندازی واحدهای سیار در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: همکاری فرمانداری ها و دهیاری ها در راه اندازی واحدهای سیار بسیار مهم است و امیدواریم که با توجه به تلاش ها و تعامل های انجام شده به زودی شاهد راه اندازی واحدهای سیار بیشتر در سراسر استان باشیم.

وی هم چنین به نقش کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای استعدادیابی پرداخت و گفت: با تلاش های انجام شده توسط مربیان کانون در سراسر مراکز کانون استان در سال گذشته بیش از 80 عضو کانون پرورش فکری موفق به کسب رتبه های برتر در مهرواره ها و جشنواره های کشوری و بین المللی شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه از نظر مساعد مدیر کل نهاد کتابخانه های استان در تهیه کتاب برای کودکان و نوجوانان و استفاده در کتابخانه های کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: هم اکنون فرمانداری ها در تجهیز کتابخانه های کانون پرورش فکری برای استفاده کودکان و نوجوانان نقش مهمی دارند و می توانند در این زمینه کانون پرورش فکری را به صورت ویژه یاری نمایند.

سید محمد قلمکاریان به تفاهم نامه ای که بین کانون پرورش فکری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی سالن های سینمایی ویژه کودک و نوجوان منعقد شده است اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت مالی فرمانداری ها و دیگر نهادها ، کانون پرورش فکری استان نیز می تواند اعتبار مناسبی برای راه اندازی سالن سینما و نمایش در مراکز کانون  سراسر استان کسب نماید تا شاهد اکران فیلم و اجرای نمایش در مناطق مختلف استان برای کودکان و نوجوانان باشیم.

وی به یادآوری نقش قصه درمانی و اجرای نمایش با محورهای آموزش شهروندی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آمادگی دارد تا با همکاری و حمایت سازمان ها و نهادهای مختلف نقش خود را موثرتر از گذشته ایفا نماید زیرا که کانون در این حوزه از مربیان مجرب و متعهدی بهره مند است و ظرفیت زیادی  دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =