۶۲ فعالیت در ۵ رده سنی با شیوه نوین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت:۶۲فعالیت در ۵ رده سنی با شیوه نوین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری اصحاب رسانه از نمایشگاه دستاوردهای کانون با اشاره به ظرفیت های این مرکز در حوزه‌های  فرهنگی و ادبی مانند قصه گویی، شعر و هنرهای نمایشی عنوان کرد:کانون در نظر دارد امسال ۹۹ برنامه از جمله راه اندازی مرکز تخصصی نماز، مرکز تخصصی علوم، برگزاری انجمن های مختلف و افزایش تعداد ده مرکز سیار به کانون را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به گسترش فعالیت بازی در مراکز کانون عنوان کرد: برپایی بازی های گروهی وفکری، اجرای تئاتر و نمایش در محلات و روستاهای محروم اصفهان از دیگر برنامه های سال۹۹ است. همچنین راه اندازی مراکز بازی در کانون های سطح شهردرحال برنامه ریزی است.

قلمکاریان به هماهنگی برای انعقاد ۳۸ تفاهم نامه با دستگاه های فرهنگی،اقتصادی و اجرایی استان با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اشاره کرد وگفت نقاط مشترک این دستگاهها با کانون بررسی وبرای فعالیت های مشترک برنامه ریزی شده است.

 وی با اشاره به فعالیت ۵۶ مرکز ثابت و ۳واحد سیار  اضافه کرد:هدف کانون، پرورش توان فکری و استعداد ها است که با افزایش واحد های سیار در سال ۹۹، امیدواریم کل استان تحت پوشش قرارگیرند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان این که آموزش مسائل اقتصادی و شغلی باید از سنین پایین صورت گیرد،گفت:آینده نگری مشاغل در زمینه کارآفرینی،کار با مفاهیم اقتصادی و آشنایی با مشاغل از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری است.

 پیک امید یار کودکان و نوجوانان در دوران قرنطینه

 قلمکاریان در این باره گفت: فعالیت های کانون در دوران شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار گردید و طراحی و ارائه ۳هزار اثر از مربیان خلاق در قالب قصه گویی، کاردستی و انیمیشن در فضای مجازی باعنوان پیک امید، برگزاری انجمن های ادبی به صورت ویدیو کنفرانس، بازی سازی در عید نوروز و  و اجرای سرود در خانه با عنوان در خانه  بمانیم- در خانه بخوانیم (تقدیم به شهدای سلامت)، فراخوان عکس نوشته در ماه مبارک رمضان با عنوان تمرین همدلی از جمله ی  این فعالیت ها بود.

 طراحی فعالیت های محله محور با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با نیروی انتظامی افزود: طرحی به صورت محله محور با هدف کاهش آسیب اجتماعی برنامه ریزی شده است که قصه گویی و اجرای نمایش با توجه به این رویکرد انجام می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت:ثبت نام کلاس های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از ۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ این ماه ادامه دارد.

وی درخصوص عناوین کلاس ها اظهار داشت:آشنایی با قرآن کریم،نقاشی و تصویر سازی، بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی، رباتیک، شعرو داستان نویسی و سفالگری بخشی از این دوره ها است.

 کلاس های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

قلمکاریان به برگزاری دیگر کلاس ها اشاره کرد و گفت: قصه گویی،پرورش صدا و سلفژ، نجوم، عکاسی، خوشنویسی، نوشتن خلاق و کارگاه های ویژه ناشنوایان و نابینایان از دیگر دوره های تابستان ۹۹ است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان این که دوره ها برای گروه سنی مختلف برنامه ریزی شده است،عنوان کرد:دوره های ویژه نوباوه (۴تا۶سال)، نوخوان (۷تا۸سال)،نونهال(۹تا۱۱سال)، نونگاه (۱۲تا۱۴سال)، نوجوان(۱۵تا۱۷سال) است وگروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال هم می توانند در انجمن ها و کارگاه های فرهنگی،هنری و ادبی فعالیت کنند.

قلمکاریان در خصوص ضرورت استعدادیابی در کودکان و نوجوانان اظهار داشت:این موضوع یکی از رویکردهای مهم کانون است تا کودکان و نوجوانان از همین سنین پایین علایق خود را جستجو و برای آینده تصمیم گیری کنند.
هم چنین وی با اشاره به آمادگی مسئولان بهارستان برای ساخت مرکز کانون پرورش فکری گفت:در بیشتر شهرستان های استان مراکز کانون وجود دارد و هدف این است تا تمامی کودکان در سراسر استان به امکانات کانون پرورشی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: مراکز کانون در دهاقان و چادگان  با ۴۵درصد پیشرفت وخمینی شهر با ۱۵ درصد پیشرفت در حال ساخت است که درصورت  تامین اعتبار امیدواریم تا سال۱۴۰۰تکمیل شود.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تنها ۲ درصد از جمعیت دانش آموزی استان اصفهان را عضو کانون پرورش فکری دانست و عنوان کرد: ۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون، سال گذشته با شرکت در مسابقات مختلف موفق به کسب گواهینامه ها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی شدند.

وی در پایان گفت:در نظر داریم ۲۰ درصد دانش آموزان در سال جاری تحت پوشش کانون  قرار گیرند و از ظرفیت‌های آن بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =