کانون زبان ایران و بازنگری فعالیت‌های کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: پرورش نسل جدیدی از هنرمندان متعهد و اخلاق‌مدار یکی از رسالت‌های کانون برای ساختن آینده‌ای پویا است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست خبری مدیرکل کانون استان با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری مدیرکل کانون استان گفت: در ماه‌های اخیر شرایطی به وجود آمد که روند همه‌ی کارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد. شاید گاهی با شنیدن قصه‌ها و داستان‌های قدیمی در مورد بیماری‌ها و سرگذشت انسان‌ها دچار تردید می‌شدیم اما امروز شرایطی رقم خورده که همه‌ی داشته‌های بشر برای مقابله با این بیماری تاکنون نتیجه‌ی قطعی نداده است.
معصومه هادی سپس با نگاهی مثبت به وجود پدیده‌های گوناگون و امید به گذار از این مرحله ادامه داد: اما کرونا در کنار همه‌ی تلخی‌هایی که به وجود آورد، به ما آموخت رویه‌ی زندگی خود را تغییر دهیم؛ برای حل مسئله راه‌های گوناگون را امتحان کنیم و از زاویه‌ای تازه به زندگی، کار و خانواده بنگریم.
وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به این نکته که: کانون به عنوان سازمانی که به مخاطبان خود بسیار اهمیت می‌دهد و توجه به نیازها و همراهی با مخاطب در درجه‌ی نخست اهمیت برای این سازمان تخصصی قرار دارد، گفت: در دنیای پرشتاب امروز که تغییرات بسیار زیادی در ذایقه‌ی کودکان و نوجوانان به وجود آمده، مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آگاهی دقیق و هوشمندانه از این تغییرات، بازتعریفی از فعالیت‌های این سازمان ارایه داده است.
هادی در توضیح این نکته گفت: در طول بیش از نیم قرن، کانون با ۴۴ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی(برای گروه‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال)، با استفاده از مربیانی توان‌مند، هنرمندان ارزنده‌ای را به کشور و جهان معرفی کرد که در تعریف جدیدِ این فعالیت‌ها و با توجه به نیازهای مخاطبان، ۶۲ فعالیت برای گروه‌های سنی کانون ارایه شده که از تابستان امسال برای مخاطبان ۴ تا ۲۲ سال اجرا خواهد شد.
وی هم‌چنین عنوان کرد: برنامه‎ها به گونه‌ای طراحی شده تا علاوه بر هیجان، که نیاز این روزهای کودکان و نوجوانان است، اهداف مهم فرهنگی کانون را که همانا، پرورش نسل جدیدی از هنرمندان متعهد و اخلاق‌مدار برای ساختن آینده‌ای پویا است، تامین کند.
مدیرکل کانون با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ی کانون در فضای مجازی، پس از همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: کرونا به فعالیت‌های کانون در فضای مجازی سرعت و گسترگی بیشتری بخشید به طوری‌که در تعریف جدید کانون علاوه بر اعضای حضوری، اعضای مراکز مجازی نیز جایگاه خود را دارند و می‌توانند در هر نقطه‌ای از استان از خدمات کانون بهره‌مند شوند.
هنر قصه‌گویی و اجرا، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای تصویری، هنرهای ادبی، علمی، بازی و سرگرمی، مهارت‌ها و کارگاه‌های حال خوش زندگی از جمله مواردی بود که هادی در ادامه‌ی بیان تغییرات تازه در فعالیت‌های کانون عنوان کرد و افزود: در تعریف جدید لازم بود برخی از فعالیت‌ها با هم تلفیق شوند و یا با توجه به نیاز امروز مخاطب، فعالیت‌هایی افزوده شود.
وی هم‌چنین با ارایه‌ی گزارشی مبنی بر فعالیت‌های مجازی کانون استان و خدمت‎رسانی به مخاطبان در روزهای تعطیلی مراکز فرهنگی‌هنری با اشاره به راه‌اندازی ۱۲۰ گروه مجازی به تفکیک سن و جنس اعضا با نظارت خانواده‌ها و تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان، از برگزاری بیش از ۴۰ کارگاه مجازی فرهنگی، هنری و ادبی به صورت وب‌کنفرانس، وبینار و... برای اعضا در فصل بهار سخن گفت و در این‌باره بیان کرد: اداره‌ی این کارگاه‌ها را استادان و هنرمندان برجسته و شناخته‌شده‌ی کشور برعهده داشتند و اعضا با تازه‌ترین مطالب حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود آشنا شدند.
«کانون زبان ایران و فعالیت‌های آن» بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون استان بود که در این خصوص گفت: کانون زبان به عنوان یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری و با قدمتی بیش از ۹۰ سال به عنوان برند معتبر، مشهور و محبوب در خاطرات جمعی در یونسکو ثبت جهانی شده است و ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش زبان‌های خارجی دارد.
معصومه هادی سپس افزود: کانون زبان ایران ظرفیت ارزشمندی است که در جهت رشد و بالندگی علاقه‌مندان و تسهیل تعاملات اجتماعی آنان، آموزش زبان‌های خارجی را در دستور کار دارد و شیوه‌ی آموزش در آن به گونه‌ای است که زبان‌آموزان این موسسه توانایی بالایی در دانستن و کاربرد زبان‌های خارجی دارند.
مدیر کانون زبان ایران «استاندارد بودن کتاب‌های کانون زبان و محتوای آن را» از امتیازهای دیگر این موسسه دانست که تالیف آن را، بر خلاف دیگر موسسه‌ها، کانون زبان برعهده دارد.
وی هم‌چنین با اشاره به نشست‌های خبری پیشین با اصحاب رسانه در خصوص کانون زبان و تلاش برای گسترش فعالیت‌های آن در سطح استان ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران، از افتتاح شعبه‌ی مجازی کانون زبان خبرداد و گفت: افتتاح شعبه‌ی مجازی کانون زبان فرصت دیگری در اختیار علاقه‌مندان قرار داده تا بتوانند در هر نقطه از استان در کلاس‌های مجازی، با رعایت استاندارد کلاس‌های حضوری، شرکت و دانش‌اندوزی کنند.

در ادامه مدیرکل کانون استان ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و خطر جدی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کودکان و نوجوانان جوان‌ترین استان کشور از ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی سخن به میان آورد و از پیگیری‌ها در سطح استان و کشور برای اختصاص تماشاخانه‌ی سیار به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده‌ی مردم استان از تماشاخانه‌های سیار کانون کشور و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان در استان پهناور سیستان و بلوچستان، خوشبختانه طرح اختصاص یک تماشاخانه‌ی سیار به استان در وزارت کشور به تصویب رسیده و امیدواریم آغاز فعالیت آن را در سال آینده همراه با کودکان و نوجوانان جشن بگیریم.
هادی در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =